Gå til innhold

Har deeeeen magen når jeg står, og flat når jeg ligger!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som har det slik?? Kjenner ikke noe liv enda(uke 15), og jeg har heller ikke vært på ultralyd eller hos jordmor enda! Derfor ikke en betryggende hjertelyd eller et lite bilde av spiren. Nesten sånn at jeg ikke kan tro at jeg er gravid.

Klarer ikke helt å finne livmora heller, kjenner jo at det er noe der, men klarer ikke å definere hva. Noen andre som har det slik??

 

Men altså: INGEN TVIL OM AT JEG ER GRAVID NÅR JEG STÅR OPPREIST, for da buler magen min skikkelig!! Vanskelig å skjule siden vi ikke har fortalt nyheten til noen som helst enda....

Dette er min 3.graviditet.............

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat som jeg skulle sagt det selv!

Tenker også mange ganger at jeg nesten blir usikker på om jeg faktisk er gravid, for når jeg ligger på ryggen kjenner seg bare en liten hard klump helt nederst på magen, men overhodet ikke så stor som det står at den skal kjennes ut som etter 14 uker...

 

Tror jeg har kjent liv et par ganger da, men likevel greier jeg ikke forstå det helt enda. Blir nok heeelt annerledes når jeg får hørt hjertebank og sett den lille på UL. Men har ingen kontroll før ultralyden 13.desember!

 

Venter barn nr.2, derfor trodde jeg liksom det skulle være skikkelig kul på hele magen allerede jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Arti å se at det er flere flergangsfødende her inne. Jeg er i svangerskapsuke 14, og babyen har jo ikke kommet opp fra bak skambenet enda,så det er jo ikke så rart at man ikke kjenner så mye til den lille enda. Men jeg har fått så utrolig slappe magemuskler (og kanskje lagt på meg bittelitt) så jeg har fått litt "mage" allerede. Men jeg går også litt rundt og lurer om dagen...er jeg virkelig gravid, eller er det bare innbilning... Merkelig følelse. Så jeg gleder meg veldig til jeg kjenner liv hver dag!! Og til UL også da.

 

Hilsen mage-nr3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bare si til deg "mage- nr3"at det er heeeeelt feil at barnet ikke har komt over skambeinet enda. Jeg fikk høre hjertelyd i uke 10 hos legen! legen sa at livmora var komt godt opp da. jeg er nå 14 uker på vei. så dessverre stemmer nok ikke det at babyen ligger så langt nede enda gitt... Jeg har også allerede vært på 2 ultralyder så dette vet jeg stemmer... å du er gravid for tredje gang???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger vel ikke være så nebbete fordi du mener du vet noe en 3.gangsgravid ikke vet vel? Det hørtes i hvert fall litt nebbete ut, måten du sa det på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke høre hjertelyd før uke 14, og tatt 2 UL. Livmoren lå godt gjemt bak skambenet. Så det er nok bare forskjell fra person til person:) Ikke heeeelt feil;)

 

Min mage ser forresten skikkelig gravid ut når jeg står, men blir flat når jeg ligger. Merkelig det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei. Jeg fatter det ikke helt jeg heller.. Jeg har alltid vært veldig tynn.. Først fikk jeg en liten "vom", men nå er den betydelig større. Særlig på kvelden ser jeg meget garavid ut.. Men min er også helt flat når jeg ligger.. Ganske snodig. Jeg er i uke 15 nå. Samboeren min og jeg klarte ikke vente helt til desember for UL, så vi bestilte en selv. Det kostet 500kr, men var verdt hver eneste øre. Babyen så helt perfekt ut. Den så ut som en helt fullvokst, nyfødt baby, bare mye mindre selvsagt :) Det er imponerende hvor klart og fint bilde man får se av den vesle. Den spratt opp og ned inni der, gnidde seg i øyet og suttet på tommelen.. Det var helt utrolig. Gleder meg til neste UL, 12 desember.. Lurer på nar magen "setter" seg, og man faktisk er rund og fin når man ligger også.. Sikkert ikke så mange ukene til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva er inne i denne kulen som kommer når man står og særlig på kvelden? Det flyter jo bare bort når man ligger... Hehe, høres bra ut;) Jaja, ser ut til at det er veldig normalt da!:)

Godt å se at alt er bra på UL ja!! Jeg skal på min ordinære neste uke, spennende!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har også ganske stor mage når jeg står. Er i slutten av uke 16. Blir litt mindre når jeg ligger på ryggen, men når jeg ligger på siden tror jeg den er like stor som når jeg står. Livmoren har ligget rett i underkant av navelen siden rundt uke 12, så det virker som magen nå vokser mest utover. For magen vokser! Takk for mammaklær!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...