Gå til innhold

sos barnebyer eller var det plan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

faen for no humbug.

En god venn av mamma har sendt penger til en unge han har "fjernadoptert" via et av de selskapene der i femten år, har fått tegninger, bilder og oppdateringer fra det som angivelig skal være den ungen han hjelper. Og nå ville han reise å besøke denne guttungen, men tror du "ungen" hans fantes da? NEI, det var bare oppspinn! faen for en korrupt jævla kynisk verden vi lever i!

...liten tankevekker i disse juledonasjonstider....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så kjipt da - og jeg som akkurat har fått meg fadderbarn der :s

Kan du finne ut om det er SOS eller Plan?

Skrevet

ja, skal høre med mamma i morgen jeg=)

Skrevet

Fint :)

Utrolig kjipt hvis dette stemmer da- men det sies at pengene går til lokalsamfunnet dette barnet bor i - og ikke direkte til barnet - men det er jo sinnsykt hvis dette barnet faktisk ikke finnes :(

Skrevet

Enig med Pila.

Planmagasinet pleier jo også å ha med reportasjer fra besøk hos barna jevnlig, og reklamerer med at man kan reise.. Så dette hørtes merkelig ut.

Skrevet

det er jo nesten rart forlk tviler..så mye det har vært om dette i media i det siste.

blindeforbundet med underslag

LHL med underslag

+++

Hadde ikke giddi tatt meg bryet med å skrive dette om jeg ikke på tro å ære vet at det er sant.

Han var i kontakt med organisasjonen i forhold til å møte denne gutten han angivelig SKULLE ha hjulpet, men han eksisterte ikke. Enkelt og greit.

Skrevet

Jeg har selv oppholdt meg noen uker i en landsby som får støtte av Plan, og der har det vært ukens høydepunkt når Planmedarbeiderne har kommet kjørende med brev og små gaver til dem. (Pengene går til landsbyen, det stemmer). Landsbybeboerne har også skrevet brev etc tilbake. Plan har også gjort mye positivt for denne landsbyen, som å gi dem tilgang til rent vann etc.

Jeg har forøvrig også besøkt to av Plans kontorer i dette landet og sittet i møter etc der. Veldig positivt inntrykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...