Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Ok, mannen min har to barn fra før av. Nå har vi en liten en på 9 måneder. Mannen min eier en gård, og har en jobb i 100% stilling utenom gården, så det sier seg selv at det blir travelt. Det som irriterer meg grenseløst, er at han aldri har bruket en eneste dag av pappapermen sin til å være sammen med barnet vårt, han er ute og jobber på gården fra tidlig morgen til sen kveld. Jeg har permisjon selv om han har pappaperm, og jeg forventer ikke at han skal sitte inne og holde meg i hånda dagene lange under pappapermen. Men ærlig talt jenter, nå skal han snart ha pappaperm uke 5, jeg må da kunne kreve at han er inne sammen med barnet vårt så mye som mulig denne uka, selv om han har det travelt på jobb? Så fikk jeg vite at han i morgen skal dra på messe sammen med kompisen sin, noe som betyr at han blir borte hele dagen. Og her begynner konflikten som nå pågår i hjemmet vårt: han sier at han ikke får gjøre noe som er morsomt. Poenget er, slik jeg ser det, at han jobber stort sett hele tiden. Den lille fritida han har igjen, bør han faktisk bruke på familien sin. Det er han som prioriterer å jobbe så mye, det er han som prioriterer å hjelpe alle som kommer rekende og spør om hjelp til ditt og datt. Han føler nemlig at han ikke kan si nei. Han hentet sine to unger fra tidligere forhold i dag, og dermed er det liksom en selvfølge at jeg som har mammaperm allikevel skal være hjemme med hans barn. Huff, jeg får skikkelig dårlig samvittighet av å si at han burde prioritere familien sin fremfor å dra på messe, for jeg ser jo at han ikke er mye ute sammen med kompisene sine. Men hva med oss da? Bare spørr jeg, vil gjerne ha ærlig tilbakemelding her. Beate
Gjest Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Høres ut som en kar som ikke er klar over sin rolle i familien dette. Flott at han jobber, men ikke for en hver pris. Jeg personlig, og det tror jeg at de fleste mener er at når far har permisjon, så skal denne brukes på barnet. Det er jo det den skal brukes til og ikke se på det som "fri" for å gjøre bare det som passer en. Hvis man skal gjøre det, så tar man med barnet. Vi har valgt å gjøre det sånn at jeg er i jobb når far tar ut sin permisjon. dette for å la far få være "alene" m barnet og få det største ansvaret og at jeg ikke blander meg for mye inn ;-) Det har jo også et økonomisk perspektiv, siden vi bare har 80 % permisjon og tar ut all ferie slik at vi blir lengst mulig hjemme, siden dette vi ser dette er det vi har råd til. Jeg ville har stilt han spørsmålet om hva han mener at han permisjon skal brukes til og si hva du oppfatter hva den skal brukes til... Problemet ligger ikke bare i at han skal på denne ene messen, men hans holdning generelt til permisjonen sin og da blir det til at man "plukker" på f.eks messen eller andre ting. lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 For meg høres det ut som han er litt "gammeldags" i oppførselen sin. At han kanskje mener at hannes oppgave er jobb og kvinnens oppgave er hus og heim. Du må nok ta en prat med han og fortelle han noen alvors ord. Fortelle han at hans unger er først og fremst hans jobb og ta seg av ,men at dere selvfølgelig deler på oppgavene som en familie. Og spørre han om han ikke har lyst å bli kjente med ungene sine i det hele tatt?? Det er jo nå den fineste tiden med en 9 mnd gammel baby. Mye som skjer da. Hilsen *mine*dine*våre*
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 Heldig du, som har en mann som er utafor døra daglig.. Jeg gruer meg til mammapermen fordi her i huset sitter pappa hjemme hver bidige dag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå