Gå til innhold

hvor mange uker.....

mammagull&prinsessa_i_magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

... er jeg når jeg er 5-6 mnd på vei????

er 17 fullgåtte uker nå og hvor mange mnd er jeg nå da???

ille nyskjerrig!!

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uker

Skrevet

helt perfekt!

tusen takk,knøttelit1!!!!!

Skrevet

Bare hyggelig! :)

Skrevet

Bare tenk dato... fullgåtte mnd i henhold til dato.

Jeg har termin 4.april.. 4 fullgåtte mnd 4.november.....

5 fullgåtte mnd 4. desember...

Skrevet

Synes også det med å bruke dato er lettest..lettere for andre å forholde seg til også. Den 26.november er jeg 5 mnd på vei, for da har jeg jo 4 mnd igjen:) Enkelt og greit.. Ellers bruker jeg uker til folk som har vært gravide selv, andre har som regel ikke snøring på det:)

Skrevet

det blir feil!

spurte jordmor når jeg var hos henne på onsdagen kor langt jeg var når jeg var 26 + 5 på vei. da sa hu at en var 7 mnder!

det blir reknet 10 mnder sa hu..

så jeg er 7 mnd på vei nå etter det hu sa.. for nå er jeg 27 + 1.

men eg forstår ikje det helt..

for man går jo ikje gravid i 10 mnder!

men hu har jo jobbet med det i mangen år så hu vet nok mer enn oss uansett koss vi vrir å vrenger på det!

Skrevet

Ang det jordmor hadde sagt. De regner 1 mnd til å være 4 uker. Så hver 4. uke kommer du 1 mnd lenger i svangerskapet. 40 uker gir da 10 mndr svangerskap..

Skrevet

Man sier det er 10 "svangerskapsmåneder", hvis man da regner 4 uker som en gravid-måned.

Men for andre (det er jo bare gravide og helsepersonell som bryr seg om uker!) er det lettere å forholde seg til måneder - vanlige måneder. Dermed er det jo bare å regne seg tilbake fra termin. Jeg som har termin 2. april, regner meg som 5 måneder på vei (5 fullgåtte mnd) 2. desember. Nå er jeg fire måneder på vei, eller i femte måned. Regner man med disse "svangerskapsmånedene" er jeg over fem måneder siden jeg er 21 uker.

Ikke lett dette her...

Skrevet

Jeg sier nå jeg er 6 mnder på vei (termin 16 februar) så er 6 mnder å 2 dager nå for å være nøyaktig.

den lille sparker hele dagen nå ;)

Skrevet

så hvis jeg er 19+3 , så er jeg hvor langt på vei..er mer enn fire men mindre enn fem..er jeg i femte mnd, eller 4 eller 5 mnd å vei....

kommer aldri til å skjønne dette her...

Skrevet

hei zorbas og alle andre.

Jeg regner mnd fra 4 mai som var første dag i siste mens..... altså var jeg seks mnd på vei 4 november, og er 7 mnd på vei 4 desember. Selve svangerskapet varer jo ca 9 mnd og en uke...... Har termin 14.februar fra ul, men 10 februar på menstermin.......Synes selv dette er den riktigste mnd å regne på...........

Skrevet

dette hørtes jo ti ganger lettere ut enn det som jeg har prøvd å sette meg inn i tidligere...

så hvis jeg hr fprstått deg rett:

hadde første dag i siste mens 5. juli...dvs at jeg var 4 mnd 5.nov og 5 mnd 5.des?

dvs at jeg nå er 4 1/2 mnd på vei(19+3)?

Skrevet

Jepp:D

Det er hvertfall sånn jeg regner det, og synes det virker mest riktig, den med 4 uker +3 og åtte uker +6 osv, blir jo feil, for det er jo ikke 31 dager hver måned................... Idag er du altså 4 mnd og 13 dager på vei, noe som er ca 4 1/2 mnd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...