KaMa Skrevet 17. november 2007 #52 Skrevet 17. november 2007 Har kansje noe med skilsmissestatistikken å gjøre, samtidig som jeg ikke ser poenget med å formalisere noe som jeg syns er privat, altså parforhold. Jeg tror ikke terskelen for å holde sammen er større fordi man har et papir på at man har slått seg sammen. ..og så er jeg sikkert en av få kvinner (virker det i hvert fall som) som hadde sett det som et mareritt å gå med hvit kjole. Ikke at det er et must, men bryllup er for meg skikkelig grøss.. Skal det sies at for meg hadde det vært perfekt å leve i parforhold med hver sin bolig. Men det syns ikke samboeren min er noen god idé.. :-/
Mamma`n til turbo Skrevet 17. november 2007 #53 Skrevet 17. november 2007 Mr. Eko fra Lost...Yummi:-)
KariMari Skrevet 17. november 2007 #54 Skrevet 17. november 2007 Til tider hadde det vært helt greit å leve i hver sin bolig ja;-) Men jeg må si at jeg trives bedre med å være gift enn å være samboere. Vi var samboere i 7 år før vi giftet oss. For oss falt det naturlig å gifte oss da vi fikk barn. Gjør ingenting for meg å formalisere forholdet vårt, ser det som en fin og trygg ramme for oss og barna. Selvfølgelig har man ingen garanti for at det en dag kan raka vegen ned, men det kan det også om man er samboere med felles barn. For meg står ektepakten sterkt, og er på en måte en ekstra barriere å overskride ved et brudd.
strekkmerketrollet Skrevet 17. november 2007 #55 Skrevet 17. november 2007 jeg lurer fortsatt på hva broren til malinarompompei så.....
KaMa Skrevet 17. november 2007 #56 Skrevet 17. november 2007 For noen er det nok sånn, og for noen er det riktig å gjøre. Men for meg er det nok ikke det. Samtidig så har jeg stor tiltro på egen og samboers evne til å løse problemer, og ikke stikke når det blir vanskelig. Selv om vi "bare" er samboere. Tror illusjonene mine om ekteskapet sprakk helt når foreldrene mine gikk fra hverandre, etter nærmere 30 år sammen. Hadde de nå enda tatt til fornuften sånn 20 år tidligere.. Men kansje det bare sier noe om hvor sart jeg er.. ;-)
KariMari Skrevet 17. november 2007 #57 Skrevet 17. november 2007 Sånn hadde mannen min det også lenge....Han fikk også litt skrekken der:-/ Men uansett er det jo et sjokk når foreldre går fra hverandre, uavhenging av om man er blitt voksen. Da skjønner jeg godt at troen på ekteskapet kan blekne;-)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #58 Skrevet 17. november 2007 Det nærmeste jeg kunne gifta meg som var lik en neger er Shania Twain:-)
Süsse Skrevet 17. november 2007 #59 Skrevet 17. november 2007 "Skal det sies at for meg hadde det vært perfekt å leve i parforhold med hver sin bolig". Kan det sies bedre??
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #60 Skrevet 17. november 2007 pssssttt.. innred snekkerbua med flatskjerm og kjøleskap så går det bra ser du:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå