Gå til innhold

Strekkmerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjorde dere for å unngå strekkmerker under svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingenting...de kommer om de kommer...tror egentlig ikke det er så mye å gjøre med..

Skrevet

Å ikke bli gravid ville nok vært eneste mulighet for meg.. hehe..

Tror ikke det er så mye man kan gjøre for å unng¨å dette om man er genetisk betinget. Men drikk masse vann og sørg for at du får i deg e-vitaminer. Det er de to tingene som gjør huden smidigere. Det er jo underhuden som sprekker og ingen kremer trekker ned dit..

Skrevet

Gjorde ikke noe. Magen min var så liten. Men jeg var litt redd for å få det under svangerskapet, så jeg spurte jordmor hva jeg kunne gjøre med det. Hun sa at jeg kunne prøve en krem (husker ikke navnet), men hun ville ikke garantere at den ville virke.

Så prøvde kremen noen ganger, men gadd til slutt ikke mer, og bare ga blaffen.

Fikk som sagt ikke noe strekkmerke fordet.

Skrevet

Smurte meg med Weleda sin svangerskapsolje 2 ganger om dagen fra 5. måned.

Den siste måneden smurte jeg sikkert 4 ganger pr dag. Veldig deilig:)

Fikk masse strekkmerker i puberteten, på puppene, rumpa, nedover lårene og til og med bak knærne. Var ikke så veldig interessert i at magen skulle bli likedan, så jeg prøvde virkelig å gjøre en innsats! Heldigvis funka det også:-) Kun etpar ørsmå silkestriper rett over navlen som kom noen dager etter termin. Helt klart til å leve med!

Skrubbet også magen minst 1 gang pr uke, det skal stimulere celleproduksjonen og hjelpe til med strekkingen.

Må tilstå at jeg ikke hadde spesielt tro på den oljen, og mange dømte meg og prosjektet nord og ned, men det funket. Nå er det nesten som jeg har lyst til å teste cellulittoljen fra Weleda.. Miraklenes tid er kanskje ikke forbi? :)

Skrevet

På helsekostbutikken her, også på et nettsted. Tror det var mor-og-barn-no -kan sjekke.. vent litt:)

Skrevet

nei, mammaogmeg.no!

Link:

http://mammaogmeg.no/index.php?cPath=26&osCsid=5215de6ee22fd95c9052f714e628aa59

Brukte ihvertfall en tusenlapp på den oljen -men helt klart verdt det:) Brukte også Weleda sin fødselsforberedende olje de siste 6 ukene til å smøre mellomkjøttet. Virket jo forsåvidt, siden jeg kun revnet forover (hvor jeg ikke hadde smurt/massert, angreangreangreangre....)

Lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for tipset Mmmmmammman!

Skrevet

fikk ingen strekkmerker. glad for det. men har masse på puppene nå

Skrevet

Gjorde ikke noe, og fikk ingen heller-har to jenter.

Tror nok det er genetisk det der

Skrevet

Det kommer om det kommer..Finnes ikke en krem i hele verden som forhindrer det.. Desverre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...