Gå til innhold

Kan dette være tegn på graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har gått på p-piller i over to år, og glemmer sjelden eller aldri å ta dem. Jeg har fast rutine på det, så jeg har liksom aldri tenkt at jeg skulle bli gravid. Har heller ikke planlagt det akkurat nå.... (Vært gift i 5 mnd.)

Men i fire dager nå har jeg hatt bittelitt blødninger (akkurat som på slutten av mensen), men venter egentlig ikke mensen før lørdag om en uke. Vanligvis kommer mensen veldig regelmessig, og dette her har aldri skjedd før (utenom da jeg prøvde å utsette mensen ved å gå på et nytt brett med p-piller rett etter det forrige var ferdig - da ble det litt surr).

Jeg har lest litt om disse symtomene i kveld, og nå klarer jeg ikke å tenke på annet. Kan dette være tegn på graviditet? Festeblødninger? (Jeg har hatt sex 2-3 ganger på de siste 9 dagene, og antagelig har EL vært midt oppi her et sted.)

Utenom dette har jeg ingen andre symtomer - som jeg har tenkt over. Trøtt og slapp er jeg jo alltid i disse mørketider, så det har jeg ikke tenkt over. Men jeg har egentlig vært litt trøttere enn vanlig. Lite konsentrert, og kanskje litt fort irritert på folk. Men ikke kvalm eller dårlig på noen måte.

Kan det være noe???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P-pillen er et av de aller sikreste prevensjonsmidlene. En metode for å måle sikkerheten av en prevensjonsmetode er å registrere hvor mange kvinner som blir gravide per 100 som bruker denne metoden. For p-pillen ligger dette tallet mellom 0,2 og 0,3. Så det er meget liten sannsynlighet for at du kan være gravid til tross for småblødninger. Mest sannsynlig så er det bare mellomblødninger eller spotting som er vanlig at kan forekomme fra tid til annen når man går på p-piller,spesielt når man nettopp har startet opp,vært slurvete til å ta p-pillene til samme tid hver dag, har hatt oppkast/diare kort tid etter inntak av pillen. Og når sant skal sies så virker p-pillen på den måten at den hindrer EL,så El har du nok ikke hatt!

Skrevet

Hvordan er det da noen som blir gravide selv om de tar p-pillen hver dag til faste tider? Den er jo ikke 100% sikker. Jeg syns bare det er veldig rart at jeg skal ha disse blødningene...

Skrevet

Peker tilbake på forrige svaret.. 0,2-0,3 av 100 blir gravide på p-pillen!

Men det er bare å vente å se om mensen kommer,og dersom den ikke skulle gjøre det ta en test,da får du svaret.

Skrevet

Jeg gikk på piller og var pinlig nøyaktig helt ned til tidspunktet jeg tok de. Kastet ikke opp eller noe sånt heller, og til tross for dette har jeg en krabat på 18 mnd som sover i naborommet her. Så det er fullt mulig.

Håper resultatet blir hva du håper på, lykke til :)

Skrevet

Hmmm, fortsatt blødinger....5.dagen nå. Lurer på hva det kan være. Mannen min sier at jeg kan jo ta en test, men er det for tidlig? Jeg har egentlig ikke peiling på dette i det hele tatt. Har aldri vært gravid, og da er det jo ikke så greit å vite......

Jeg følte meg litt uggen i magen istad, men ikke akkurat kvalm. Men jeg kom på igår at forrige torsdag hadde jeg vondt i magen hele dagen - sånn konstant stikking.

Selv om det faktisk ikke passer helt å få barn nå, så hadde det likevel vært koselig - tror jeg......tenketenketenke.......

Skrevet

Om det er 5 dager siden festeblødning så skal det slå ut på graviditetstesten! Så du kan jo prøve å se! Jeg ble gravid på p-pillen med nr 1, men glemte å ta den 2 dager, så det KAN jo ha noe med det å gjøre ;)

Lykke til!

Skrevet

hei,d e fult muli å bi gravid på pilln ja!

æ har en gutt på 5 år no,så æ vart gravid når æ va 19 år....så æ stole itj på p-pillan lenger,men som sagt så kan du ta en test.

den ska væl slå ut no når d e 5 daga sea=)

lykke te da,hvis du e gravid=)

Skrevet

Vennina mi blei gravid mens ho gjekk på p-piller....så det er fullt muleg...

Eg ville tatt ein test hadde eg vore deg...så må du orientere oss om svaret:)

Lykke til....

Skrevet

Stemoren min ble gravid to ganger ved bruk av p-piller,så ja, der er veldig mulig, og hun var rundt 40,altså ganske voksen!

Skrevet

Ja, det er jo en liten sjanse for at man kan bli gravid på p-piller, men......

Huff, jeg har begynt å tenke på om det kan være noe annet som ikke er like hyggelig som graviditet. Det er jo ikke normalt å blø i 5-6 dager mellom to mensperioder. Selv om det ikke passer helt å bli gravid nå, så er jo det mye, mye bedre enn om jeg skulle være syk på noen måte.

Tror jeg ringer legen imorgen, selv om jeg ikke har testet enda.

Dette er veldig merkelig egentlig, for jeg har jo ingen andre plager, ikke vondt eller kvalm eller noe. Kun blødninger. Ellers er alt normalt. Bare litt luft i magen.

Skrevet

Ein trenger da ikkje å ha symptom for å vere gravid..Eg gjekk igjennom første sv.skap uten eit einaste symptom eg...var 3 mnd på veg når eg fant det ut....Så ein skal ikkje alltid leite etter dei...

Skrevet

Det er derfor jeg tenker om det kan være noe annet "galt". Får bare vente på mensen tror jeg....lørdag 24/11.

Skrevet

Hei du snupps:)

Du vet at både jeg og bruttern er "på pillen produksjoner" ? Hehe...

Det er jo helt klart potensielle symptomer på at du KAN være gravid. Og jeg vil tro at dersom du har hatt en festeblødning så vil en test kunne slå ut nå. Men hcgnivået vil potensiellt fremdeles være lavt siden du ikke da har vært gravid så veldig lenge ennå:)

Men på den annen side, mørketiden kan være noe, uregelmessigheter i hormonnivået i pillene kan ha påvirkning, osv osv. Det er så mye som kan forårsake dette, men du vet jo hva jeg håper på. Det hadde jo bare vært helt utrolig moro dersom du og jeg fikk samme år! Og da har vi jo Babet i samme gjengen, og ei til jeg tror du kjenner, men hun skal få fortelle det selv;)

Ta en test derso du vil, eller vent til IKM og se. Vær obs på at dersom du fortsetter som vanlig på pillen vil du kunne få mensen selv om du er gravid!

Skrevet

Ok, takk for svar, Tilla!

Jeg tør ikke slutte på pillen før jeg vet om det er noe. I tilfelle jeg IKKE er gravid, og så BLIR jeg det, fordi jeg slutter på pillen. Hehe! Jeg får vel kanskje ta en test til helga uansett om mensen kommer eller ikke.

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvem den tredje gravide kan være...hmmmm....en som både du og jeg kjenner....det er jo ikke mange det egentlig.....

Skrevet

Jeg tror iallefall du kjenner henne.

Hun er fra der du er fra;) Men yngre enn deg.

Gjemmer seg bak nicket kulpåmagen på BiM;)

Men er ikke 100% på at du kjenner henne asså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...