Gå til innhold

til dere som har morkaken langt nede!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor langt nede må morkaken vere for at d blir keisersnitt?

jeg var på ul, å da sa han at morkaka var veldi langt nede,men ikke forran livmormunnen. jeg skal inn i januar for en ul til,for å se om den har flyttet seg. hva sjer vist d ikke har sjedd?

noen som har d samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lå langt fremme, men den har flyttet på seg. Slik som jeg fikk beskjed om da, var det noe som måtte ha bli fulgt opp helt frem mot fødselen i forhold til om det skulle ha blitt keisersnitt. På meg virket det som det ikke finnes noen "fasit" på hvor langt nese den må være, men at man foretar en helhetsvurdering i hvert tilfelle. Hvis den da ikke ligger helt foran, for da blir det helt sikkert keisersnitt.

Uansett kommer du nok til å være ekstra overvåka under fødselen hvis du får føde på vanlig måte. Faren er jo at morkaka kan løsne for tidlig.

Skrevet

hhhmmm... såpass jah. hva sjer om den løsner for tidli da? blir fødselen satt i gang,el blir d haste keisersnitt? for banet får vell verken oksygen el næring vist den løsner.

Skrevet

Morkaken min løsnet under fødselen sist (uvisst av hviken grunn). Måtte føde på 5minutter ellers ble det keisersnitt. Og måtte bytte ut lystgassen med oksygen... Regner med dette hadde blittt oppdaget tidligere hvis jeg hadde hatt foranliggende livmor for de kommer blødninger når den løsner, og hos meg lå jo sønnen min "i mellom", og det var ikke før de dyttet på ham at det kom koagulert blod-da ble det hastverk.

Jeg tror du kan være mer trygg enn det jeg var, for hos deg kommer de til å være obs på nettopp dette hvis morkaken fortsetter å ligge langt ned.

Tror ikke det er noen større sannsynlighet for at den løsner før fødselen setter i gang(dette skjer uansett svært sjelden).

Skrevet

ok.

tusen hjerteli takk for svar:)

jeg vart litt roligere nå ja:D jeg har gått å grundet på dette en stund:)

Skrevet

Min morkake begynnte å løsne alleredde i uke 19, etter noen blødninger tidligere pga lavt liggende morkake. ble hastet inn på sykehuset, der de gjore alt for å stoppe prossesen. noe de greide så vidt, måtte ligge 4uke på sykehuset til over våkning for å se at den ikke løsnet helt. er nu i uke 25. 100% sykemld ut svangerskapet og må på kontroll(UL) annen vær uke til fødsel. vist den løsner på nytt vil jeg få keisersnitt me en gang sa de. men vi håper jo den vil holde seg på plass til i januar i værtfall. har ikke termin før i mars.

så de passe godt på vist det skal skje noe. det at du skal til ul i januar er vel mest for sikkerts skyld, bare for å finne ut om den enda er langt nede. men på de fleste så flytter den seg opp av seg selv. å det er vel egentlig veldig sjeldent at det bruker å bli problemer.

Lykke til håper det går bra med deg og denlille =)

Skrevet

Min morkake ligger og langt ned, skal inn å ta ul i uke 28 for å sjekke om den har flyttet seg opp. Hun sa ikke noe om hva som skjer hvis den ikke gjør det, men tok det som at jeg da ikke kan føde vanlig. Og med min flaks så gjør den sikkert ikke det. Med førstemann så var det seteleie og KS, så dette skulle bli min første fødsel, men tar ikke det for gitt lenger.

Skrevet

hos meg lå morkaken kant i kant med livmoråpningen. ny ul i uke 32, men jordmor sa det var sjelden det ble keisersnitt fordi om den hadde lagt seg foran..håper den flytter seg lengre opp:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...