Gå til innhold

3 åringen min vil ikke pusse tenner lenger....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

så vi spurte helsesøster om råd. Joda, vi kunne eventuelt leie karius og baktus, slik at han får se hva som skjer i tennene om vi ikke pusser tenner.

 

Så jeg fant en dvd i butikken med karius og baktus (+2 andre fortellinger) til bare 99 kr.

 

Tenkte nå at nå komme han nok til å pusse tennene sine, etter at han har fått sett på dvd'n.

 

Men det skjedde det motsatte. Guttungen syns det var så synd i de to karene, at nå vil han hvertfall ikke pusse tennene sine, for han ville ikke at dem skal havne ute på sjøen.

 

Så blitt enda mer slit å få han til å pusse tennene hans om kvelden nå.

 

Hrmf...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He-he...

 

Her må vi la guttungen få lov til å pusse litt selv. Først pusser mamma tennene hans og så pusser han selv. Noen ganger får han låne mamma sin tannkrem og det er stas. Av og til pusser han litt på mine tenner også - men min tannkost da - og det er vissnok hysterisk morsomt.

 

Jeg anbefaler å kjøpe en elektrisk tannbørste. De kommer i barnemodell og "synger" sanger. Kjempekjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke det som går på reklame? Er litt usikker. Kan man få kjøpt dem over alt? eller er det bare noen butikker som har det?

 

kjøper kanskje en til han til jul da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gir dere fluor tabelett? Hvis ikke kan det være en belønning for tannpuss, det funker fint her har en jente på 2,5;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På smart club (de har det kanskje andre steder også) kjøpte jeg en morsom bok om en krokodille og tannpuss. Det fulgte med en tannbørste og et timeglass som har sugekopper og som vi har hengt ved vasken. Så pusser vi til timeglasset er tomt. Morsom fortelling i boka også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, han får en tablett etter tannpuss om kvelden. Skikkelig stas for han. Jeg presser han til å pusse tennene sine uansett om han vil eller ikke. Men det er så dritt at det er en slosskamp neste hver eneste kveld, bare.

 

Men tusen takk for masse tips. Kjempe snilt av dere å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...