Gå til innhold

jenta mi har fått molusker:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

hu har hatt noe blemmelignende greier en stund men har ikke tenkt mer over det. men i dag så jeg ett par til. og legen sa dette var molusker.

jeg har jo delt håndkle og sånn med henne en gang i blant osv. redd for å få dette selv:(

noe jeg kan gjøre for å unngå spredning? hun klør ikke på de eller noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det sprer seg kun hvis de er åpne og ved nærkontakt og feks ved deling av håndklær, sengetøy osv....

voksne får det sjelden....

De kan vare opp til et halvt år. men de kan fjernes hos lege hvis det blir plagsomt.

Skrevet

ok jeg har ikke planer om å pelle på de he he:) hu ligger innemellom under dyna mi men har jo på seg pysj så.

så lenge det er fire stk bare _( foreløpig) så vil jeg ikke ta hu til legen.

Skrevet

da er det et pent utbrudd. tror du kan få noe å ha på........husker ikke hva det er. Hadde nemlig en gutt på svømming med oss. han hadde åpne over hele kroppen.virkelig ille... sjekket opp en del rundt det da. ville jo ikke bli smittet i en fritidsaktivitet..........

Skrevet

Sønnen min hadde molusker i ca. 6 mnd før det gikk bort. Da han fikk de, så gikk vi til legen...(vikar for fastlegen vår), men hun kunne ikke svare på hva det var. Så vi ble henvist til en hudlege, som sa at om det ikke gikk bort, så kunne vi "skrape" det bort.

Ikke søren, tenkte jeg. Og noen mnd etter forsvant dem. Og det helt uten at vi gjorde noen ting. Vi bare lot det være som det var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...