LizzyG Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Snakker med en jeg kjenner på nettby som har en sønn som er er ca 2 år. Mamman hans døde 12 dager etter han ble født, og da tok barnevernet fra han gutten. Han får se gutten 2 timer 4 ganger i året. er det noen som har noe greie på om det er noe med han som har gjort at de har tatt fra han barnet? For de tar vel ikke fra "friske" pappaer babyene vel?
flypapir Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Jeg vil nok tro det er en historie bak ja....
Gjest -<<- Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 Selvsagt overtar ikke det offentlige omsorgen for et barn dersom forelderen er i stand til å gi barnet tilstrekkelig omsorg.
LizzyG Skrevet 16. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2007 Mente at jeg snakker med en jeg ikke kjenner i hovedinnlegget.
Gjest Skrevet 16. november 2007 #6 Skrevet 16. november 2007 Jeg er barnevernsped og kan love deg at det ligger myyye bak før et barn blir tatt ifra far på den måten..
Ett_øyelokk.... Skrevet 16. november 2007 #7 Skrevet 16. november 2007 Det er nok en vond historie bak her ja.. Tro meg, det mest ekstreme de er dømt med samvær som jeg har sett er at de får se ungene sine 2 ganger i året 2 timer hver gang - med tilsyn.. Og det er ikke en god solskinnshistorie for å si det sånn...
Gjest renate&nydelige christina Skrevet 16. november 2007 #8 Skrevet 16. november 2007 Det tar jo ikke fra han barnet uten grunn. Han er jo barnets pappa. Her ligger det en historie bak...IKKE en solskinnshistorie.
LizzyG Skrevet 16. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. november 2007 Ja, for han virker så rar skjønner du. Han sa at en domstol dømte slik at han ikke fikk ha sønnen sin hos seg og at alt var en maktsak bare.
LizzyG Skrevet 16. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. november 2007 Men hva slags historier ligger bak når man blir dømt til samvær 2 timer 4 ganger i året da?
flypapir Skrevet 16. november 2007 #11 Skrevet 16. november 2007 Det kan man vel egentlig bare spekulere i...
Gjest Skrevet 16. november 2007 #13 Skrevet 16. november 2007 Det aller lureste er å ikke spekulere i det og å ikke snakke mer med fyren....Det er ingen fast mal. Det er ikke sånn at de med psykopatiske tendenser får se barna sine 6 timer, de barnedrapsdømte får se de 5 timer og de som går fra babyen for å drikke får se ungen 2 ganger i året. Det er helt umulig å si noe om...
nickoline og supermann Skrevet 16. november 2007 #14 Skrevet 16. november 2007 det skal mye til før man mister hovedomsorg for barna sine.... en bekjent av oss ble pappa for en tid tilbake. hun er narkoman og han er en ustabil fyr som også ruser seg. men snill er han. Da jeg hørte at hun ble gravid ble jeg bekymret. Hvordan skulle dette gå........ spurt sambo flere ganger hvordan det går osv...... så var det en annen bekjent som fortalte sist uke. Den stakkars lille bebisen er født med abstinenser. Moren er innlagt på avrusning og har barnet hos seg. De går til terapi for å få familielivet opp å gå. Jeg mener den lille har fått en alt for tøff start på livet. Alt for utrygg framtid....... forstår ikke hvorfor den lille ikke er i et beredskapshjem inntil videre ihvertfall. Man kan jo samtidig lure på hvorfor hun ikke ble tvangsinnlagt før hun fødte da!!!!
Gjest -<<- Skrevet 16. november 2007 #15 Skrevet 16. november 2007 Mengden samvær sier ikke så veldig mye om årsakene til en omsorgsovertakelse. Omsorgsovertakelser ved fødsel har vanligvis med rus og/eller psykiatri å gjøre, men det kan selvsagt være andre aspekter til stede.
Gjest Skrevet 16. november 2007 #16 Skrevet 16. november 2007 Det skal utrolig mye til for at barn blir tatt fra foreldrene sine og også for at en forelder skal få så lite samvær. Jeg vet om en ganske ille sak, og der har fortsatt personen samvær alene med barna osv. Noen ganger mener jeg at barnevernet burde ha gått inn mye tidligere og hatt litt lavere grenser enn hva de har..
nickoline og supermann Skrevet 16. november 2007 #17 Skrevet 16. november 2007 det er jo den saken om 4 åringen som de fant innelåst i et kott et klart bevis for............... men som barnevernet uttalte. vi er avhengig av tips utenfra........... tror folk prøver å bry seg for lite med hva andre gjør.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 16. november 2007 #18 Skrevet 16. november 2007 De kan gjøre det hvis foreldrene ikke var gift. Kjente en en gang som ikke fikk ha foreldreretten til sitt barn fordi han ikke var gift med moren.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 16. november 2007 #19 Skrevet 16. november 2007 Men selvsagt kan det ligge mer bak med han jeg kjennte også. Jeg vet ikke. Men så lenge barnet har det bra der han er så er det viktigst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå