Gå til innhold

Engel om dagen, djevel om kvelden.. Er så lei!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten min på 6 uker er verdens roligste og snilleste på dagtid, men på kveldstid så er hun skikkelig suttrete, skriker og hyler. Jeg har hatt rutiner på henne siden vi kom fra sykehuset, badet og gitt henne mat før jeg legger henne i sengen, men det er her problemet ligger, hun nekter og ligge i sengen sin! Jeg har prøvd varmeflaske, lyset på, lyset av, lagte tepper rundt for og gjøre det lunt og godt, men ingenting virker. Om hun sovner med puppen og jeg legger henne i sengen så våkner hun. Det eneste som er "akseptabelt" for denne jenten er at jeg ammer henne i seng og legger henne i sengen samtidig som meg, jeg blir så sliten av og ikke få noe alenetid, og ikke klarer jeg og sove ordentlig om natten når jeg har henne oppi sengen. Kan noen være så snill og hjelpe? Dette er hverken kjekt for meg eller henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du flytter henne fra din seng til egen seng, ligger hun i et teppe da? Gjerne et teppe det lukter mamma av. Slik at temperaturvariasjonen ikke blir så stor. Prøvd vognbagen oppi senga?

Skrevet

Huff, da... Dette hørtes ikke noe moro ut. Tar hun smokk? Dette har hjulpet oss mye iallfall, for gutten vår har et fantastisk stort sugebehov... Noen ide å synge nattasang, sitte og stryke henne på kinnet/over hodet til hun roer seg litt? Legge noe i sengen ved siden av henne som lukter av deg så hun føler seg trygg? Gjøre sengen litt trangere? Babyer liker jo ofte å ha det litt trangt... Legge henne i vognbagen oppi senga hvis hun sover godt i vognbagen? Håper noen andre kanskje har noen fine forslag hvis du har prøvd alt dette:) Lykke til! Håper det ordner seg for dere snart:) Ellers er det jo veldig vanlig at spedbarn trenger mye trygghet og kroppskontakt den første tiden, så det kan jo være hun "vokser" det av seg etter hvert??

Skrevet

alt er prøvd!! Det siste "nye" er at jeg prøver og la henne ligge i min seng med hennes dyne på seg, så hun skal venne seg til den hvertfall. Er så utrolig sliten!!

Skrevet

Så hun kan ligge litt unna deg i deres seng? Da ville jeg kanskje henvist mannen til gjesterommet et par netter, også samsovet med god plass slik at du får sovet ut. Trekk deg litt unna etter at dere har ammet, slik at du får god plass til å sove.

Skrevet

Flotte råd fra Eileithya (ble det riktig mon tro??):) Skjønner så godt at du er sliten! Håper at det bedrer seg veldig snart!

Skrevet

Min tre uker gammel baby vil helst sove i vår seng om natta, da er hun mest rolig.

Det som hjalp her var å ha vognbaggen i sengen samt at hun er tullet inn i et tynt pledd og har dyna kun lett over seg. Siden hun vil helst ha pupp inn i munnen sin hele tiden har vi begynt med å dyppe smokken inn i sukkervann og det har faktisk hjulpet.

Det hender at jeg må opp 4-5 ganger og dyppe smokken før hun sovner men hun sovner i sin egen seng og ikke i min.

Vet at hun er veldig liten ennå men det skader ikke å begynne å venne henne til å sove i sin egen seng, kos får hun nok av på dagtid.

Skrevet

Jeg er alene med daglig omsorg, så jeg har ingen til og avlaste heller, holder på og gi opp! Hun får massevis av oppmerksomhet på dagtid, og er så snill og rolig, men om kvelden så fungerer ingenting!

Og smokken er tydeligvis ikke tingen heller..

Skrevet

Du kan ikke gi opp! :-) Gjør som en over her sier; legg henne sammen deg og snik deg unna når hun har sovnet....Tull henne inn i et teppe og bytt ut puppen med en sutteklut som lukter deg....la henne samsove med deg til hun er rundt 3 mnd. Da pleier de utrolig nok å endre seg radikalt hva gjelder både skriking og soving så da kan du prøve å legge henne for seg selv. Hvis hun skriker mye på kvelden (og spesielt hvis ikke du har avlastning) kan du prøve å gi henne en flaske/tutekopp med MME. Vi har mindre melk på kvelden så det kan tenkes hun er sulten. Det hjalp hos oss :-)

Lykke til!!!!

Skrevet

Føler med deg som er alene med omsorgen, altså, for det er forferdelig slitsomt med ny baby. Sånn er det bare, og jeg tror ikke du kan forvente å få kvelden for deg selv på en stund ennå. Rundt 3 mnd. kommer de gjerne inn i litt gode spise- og sove-rutiner, så da vil det nok hjelpe, men det er jo runder med vaksiner, forkjølelser, tenner osv. Noen barn er jo mer urolige enn andre. Jenta vår er en rolig type, men fra nyfødt til 2,5 mnd. var hun fryktelig urolig på kvelden (fra 17-24 tiden), dette er absolutt ikke uvanlig for små babyer og er liksom endel av pakka. Fortsett å prøve med smokken med jevne mellomrom, jenta mi tok den ikke før hun var 5 mnd. Men uansett lykke til, og forresten, hvis hun sover bedre ved siden av deg, så ville jeg bare latt henne ligge der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...