oblix Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Håper mange som sliter med å få barna sine til å bæsje leser dette, for jeg har slitt lenge med sønnen min på 4 mnd. Han er stadig hard i magen og det går lang tid mellom hver gang han bæsjer(han får mme og litt velling på kvelden). I dag hadde jeg tenkt til å bruke microlax klyster, og ringte legen min og spurte om det var greit, ettersom han ikke ville spise eller sove, bare skrek! Legen ba meg først prøve å stikke lillefingeren opp i rompa hans, til 2. ledd med litt salve på. Tenkte som så at det sikkert ikke hjalp, ettersom jeg ikke har hørt eller lest om det før, ikke har hs sagt noe om det heller....Men jeg skal love det var en gutt som bæsjet stellebordet fullt like etterpå, først kom det en veldig lang og hard kabel, deretter kom det masse flytende etterpå. Så lettvindt var det å få igang systemet hans:) Bare prøv!!
Small-one Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Kjøp maltekstrakt og bland i melk eller gi barnet rent Funket for oss ;o)
oblix Skrevet 16. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2007 det gjør vi også, men vi har nok gitt for lite, og så ble det full stopp. men nå har han fått tømt seg, så nå skal jeg gi 1 ts malt i melka morgen og kveld, eller mer kanskje?
MathildeC Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 Huff, det hoeres saa ekstremt ut, er det ikke vondt for lille tarmen? Men jeg begynner aa bli litt desperat altsaa, for hun har ikke baesjet paa 13 dager snart. Hun faar bare morsmelk og de sier det kan gaa 14 dager men det faar da vaere maate paa :-( Hvordan reagerte babyen din? Jeg brukte termometer her om dagen, og det likte hun ikke.. og en lillefinger er jo en del stoerre da :-(
oblix Skrevet 16. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2007 Gutten min lå helt rolig, det gjorde i alle fall ikke vondt. Det virket som om han koste seg da jeg tok ut fingeren og alt kom ut...absolutt mye bedre enn all skrikingen hans, for han hadde vondt. prøvde også med termometer, men det funket ikke. spurte legen min flere ganger om jeg kunne skade tarmen hans,men det var ingen fare sa han. han sa også at tarmen kunne krympe litt sammen og at det kunne være nødvendig å bruke fingeren for å gjøre litt plass. det er nok ikke så ille som det høres ut som:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå