Mamma des.08 Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Hei Jeg fikk tatt ut 4 egg onsdag 14.11. Av de var det kun ett som ble befruktet. (ICSI). Dagen idag hvor jeg skulle sette inn, så ble jeg ringt opp av klinikken med dårlige nyheter. Den hadde gitt opp Er så vanvittig trist. Gråt og gråt i flere timer. Klarte ikke stoppe. Fikk beskjed av sykepleieren som ringte meg at jeg skal ringe opp igjen når jeg blør igjen nå. Noen som har vært i situasjonen hvor de har gjort klart på en måte, men får ikke satt inn? Hvor lenge tok det før dere da begynte å blø? Virket på henne at jeg da kunne begynne ny behandling fort da etterpå. Håper det. Sliten bare med tanken på at alt skal begynnes helt fra nytt igjen, Slit med tanker og følelser. Men denne gangen skal jeg gjøre alt riktig!!!! Hvor fort begynte dere igjenpå neste forsøk? Etter hva jeg skjønte på sykepleieren, så ble ikke dette beregnet da som et forsøk pga jeg ikke fikk satt no inn. Så jeg har enda da 3 forsøk. Heldigvis. Jeg er 25 år (26 i 2008 selvsagt), så ikke det at det egentlig er noen hast for meg, men mannen min er 33 år i år og vi har prøvd i 4 år på gullungen. Har hatt en sa med han og en sa for rundt snart 6 år siden med en annen. Vi ønsker oss så inderlig et barn. Da telefonen kom fra Porsgrunn idag, kjente jeg alt håpet dale vekk, men mange forsøk til og det skal bli!!!! Neste behandling nå, SKAL det bli barn av!!! Noen tøffe dager i møte nå, men ordner seg!
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Uff, er så kjedelig når eggene ikke oppførere seg som forventet altså. Selv om jeg ikke har vært så uheldig som deg (ennå ihvertfall), så skjønner jeg at dette var trist.Sender en god klem til deg! Godt du allerede klarer å se litt fremover, og jeg ønsker deg alt godt når du starter på'n igjen.
Lessen Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 hei du... jeg har selvsagt ikke noe svar til deg, ettersom jeg er i mitt første forsøk, men jeg er nødt til å skrive noen ord til deg... jeg syns jo dette var fryktelig kjedelig for deg da snuppa... jeg var så sikker på at gullegget ditt skulle holde ut til det kom på plass, men da var det nok ikke meningen skal du se... også må du bare tro og håpe at neste gang nå, så blir alt så mye bedre.... og du, hva skal jeg gjøre nå da, vi som fulgte hverandre slag i slag.... huff og huff, det er nok en mening med det, selvom det virker urettferdig.. kos dere masse i helgen.... kos og klem
Anne på landet Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 Hei 1ivf - ruger uke 46 jeg har vært borti det samme som deg. Fikk tatt ut 6 egg der fire ble befruktet. kjempeglad. de ringte meg samme dag som jeg skulle sette inn igjen at eggene hadde en unormal deling. så de ville ikke sette inn egg. kjempetrist. jeg fikk også beskjed om å ringe når jeg fikk mensen igjen, noe som jeg gjorde, men jeg måtte vente til neste syklus igjen. kanskje greit å være forberedt på det. veldig kjedelig å måtte vente så lenge, siden jeg var forberedt på å begynne på første mens. tenker nå at det var bedre at det ikke ble satt inn egg, enn at jeg ble gravid og mistet. det hadde vært vanskligere å takle. jeg fikk mens 13 dager etter jeg hadde tatt eggmodningssprøyten. tror ikke dette hadde noe med hva du gjorde. tror bare slike ting skjer. og ja, det er kjipt å "starte på nytt" igjen. første mål er å få mens igjen, så blir neste mål å starte sprayingen o.s.v. synes på et vis at tiden går fortere når jeg tenker sånn. legen ringte meg dagen etterpå og forklarte litt hva som hadde skjedd. løsningen for meg blir å øke mengden medisin, sprøytene(husker ikke hva de heter) finnes nok en løsning for dere også skal du se:-) håper dette var til hjelp. LYKKE TIL VIDERE
Mamma des.08 Skrevet 16. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2007 Tusen takk for svaret anne på landet. Dette er 1ivf - ruger uke 46 forresten. hehe... byttet nick for det gamle stemte jo ikke. Så fikk du begynne da på den mensen du hadde 13 dager etter sprøyta, eller vente på neste igjen? Ja, jeg må si meg enig med deg at det er bedre de fant ut før og ikke satte inn enn å miste. Utrolig kjedelig!!! Men det ordner seg for snille jenter som oss Håpe det ihvertfall! Ble så vant med å huske å spraye og sette sprøyter jeg at det er nesten greit å starte opp igjen så fort som mulig. Tok den progesteron kremen idag tidlig for fikk først tlf rett etterpå, men ikke tatt den i kveld..... så blir rart nå og ikke ta noe som helst. Men hjelper ikke å sitte å furte over det.... må tenke positivt, så klarer en det meste Håper alt går bra med deg!!!! LYKKE TIL!!!!
Mamma des.08 Skrevet 16. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2007 Hei igjen anne på landet Jeg leste litt bedre over nå enn før jeg svarte deg... hehe.... regner med at du mente du fikk mensen 13 dager etter elsprøyta, og så da neste mens igjen at du kunne begynne på nytt?
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 17. november 2007 #7 Skrevet 17. november 2007 Dette er utrolig kjedelig å oppleve! Ta deg tid til å sørge, for det er på måte en sorg dette også... Det eneste positive er at dette uttaket ikke vil bli regnet som et forsøk siden du ikke fikk satt inn egg :o/ Håper du lykkes på neste forsøk!
longyear Skrevet 17. november 2007 #8 Skrevet 17. november 2007 Heia! Så leit du har det nå......er bare 3 måneder siden jeg var i samme situasjon som deg. Alt så greit ut helt til dagen jeg skulle ta ut egg. Da viser det seg at eggeposene allerede hadde sprukket!!! Legen prøvde å få ut noen egg - men de ville ikke la seg befrukte da de var blitt for "gamle"......jeg var såååå nede når jeg fikk denne beskjeden. Det gikk faktisk nesten 5 uker før jeg fikk mensen etter dette uttaket. Jeg ringte sykehuset flere ganger - for jeg syntest at det tok så lang tid, men de sa at det var normalt at det tok så lang tid. Etter dette har jeg gått på p-piller i 6 uker for deretter å gå på kort regime som består av sprøyter istedet for sprayen. Husk at dette forsøket ditt ikke teller - så du har fremdeles 3 sjanser til! Masse masse masse lykke til!!! Klem
Anne på landet Skrevet 17. november 2007 #9 Skrevet 17. november 2007 Hei Jakten*på*graviditet* Jeg fikk mensen 13 dager etter elsprøyta. Var den mensen jeg ringte inn til sykehuset. Fikk da beskjed om å ringe inn neste mens, siden det var den syklusen jeg var stimulert i. Om ca tre uker ringer jeg igjen og får vite hvordan ting blir videre. Var også mitt første forsøk, og var veldig glad når 4 egg ble befruktet. Var faktisk ikke klar over at det kunne gå galt hvor det gikk galt for oss. Så det ble en kjedelig overraskelse for oss. Håper det går bedre med deg. Ikke kjekt å gå gjennom all medisinering, på et vis "uten mulighet for resultat" Men det hjelper oss ikke noe. Det er bare å forberede seg til neste gang og satse på at ting går bedre da.
Annelibe Skrevet 18. november 2007 #10 Skrevet 18. november 2007 Hei kjære deg Jeg kjenner meg godt igjen i innlegget ditt! Sykehuset vil som regel at det skal gå tre menstrasjoner før du kan begynne igjen. Håper du får masse trøst og omsorg av mannen din nå. Ønsker deg masse lykke til i tiden framover nå, husk at tre måneder går som regel fort. Klemmer fra meg.
Gjest Skrevet 18. november 2007 #11 Skrevet 18. november 2007 Trist å leste Men ikke mist håpet, samtidig som jeg råder deg til å vente i et par pp for at kroppen din skal komme seg til hektene igjen. Husk du har fått i deg masse homoner de siste ukene. Lykke til med neste forsøk :-) Klem
Mamma des.08 Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 11. desember 2007 Hei alle sammen og takk for svarene. Jeg har ikke vært inne på siden da jeg hadde det ganske tungt og trengte å få en pause. Taklet ikke gode nyheter om at andre var gravide osv.... bedre nå. Jeg fikk mensen ca 12 dager etter el sprøyta og venter nå på mensen igjen. Skal få begynne da. Heldigvis slipper jeg å vente gjennom 3 sykluser, for da hadde jeg ikke kunnet begynt før høsten igjen. Altfor lenge!!! Så jeg får nok mensen i januar tenker jeg og da begynne. Jaja..... Denne gangen skal jeg gjøre alt riktig!!!! Skylder på meg selv pga hvordan det gikk jaja
finetine Skrevet 12. desember 2007 #13 Skrevet 12. desember 2007 Hei Så godt at du føler deg bedre:o). Januar er jo slettes ikke lenge til,da begynner vi likt fordi jeg skal også igang i januar. Har selv hatt en lang pause etter negativt forsøk i april, trengte å fokusere på noe annet en stund siden de siste årene har gått med til forsøk. Må bare si til deg at du ikke har gjort noe galt,dette er det, desverre, kroppen som styrer. Hadde bare ønsket om å bli gravide vært nok,hadde vi vel hatt en 5-6 barn allerede:o)......... Skjønner godt det med at det kan være vanskelig at andre rundt deg blir gravide, på arbeidsplassen min er det 3 på min avdeling som er blitt gravide i løpet av den tiden vi har prøvd. Og 9 stykker totalt på hele arbeidsplassen, og vi er ikke så mange ca 18 stykker totalt. Akkurat nå er det ei på min avdeling som er gravid og to andre på naboavdelingen som er gravide,og selv om jeg unner dem det så syns jeg at nå er det min tur!! Men som sagt i januar er vi igang og da skal det lykkes:o)!!! 5 forsøk er positivt forsøk det har jeg bestemt meg for!! Kult nick du har forresten:o)! Klem
Emma*den lykkelige venter Skrevet 12. desember 2007 #14 Skrevet 12. desember 2007 Heisann Kjenner meg igjen ja. Sitter faktisk med den opplevelsen nå. Og har opplevd det under fryseforsøk tidligere. Tapper kropp og psyke totalt for krefter, det er sikkert og vist. Vet ikke helt hvordan det er i det offentlige, men i det private kan man begynne på nytt ved første mens etter avbrutt forsøk. Ikke gi opp, neste gang kan du sitte med mange fine egg. Syklusene er ulike, og noen av de er rett og slett elendige, sånn som vår var nå. Jakten på graviditeten fortsetter i juanuar, etter en jull full av masse god mat og god vin. Neste jul har vi ikke tid til sånn matkos for da sitter vi med en kolikk-unge på armene og spiser tørt brød og drikker vann. Trøsteklemmer fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå