Mamma til verdens beste barn Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Noen som har peiling? Vi skal gifte oss i januar og trenger feks brudemarsjen på fiolin og det hadde vært fint med ett stemningsfullt musikkstykke på fiolin uti vielsen også. Jeg er virkelig heeeelt blank:) Vil ikke ha en pop-ballade-klisje-låt i bryllupet, men noe burde vi jo ha. Må legge til at rammen passer til dette også, ikke til en vakker ballade. Litt tung, typisk norsk og tradisjonell ramme rundt bryllupet, med levende lys og dragetegninger!
grå :) Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Nå er jeg litt ute av det med klassisk musikk etter noen års fravær, men ville tatt en titt på nasjonalromantisk musikk fra feks tyskland eller norge/nordisk. en del musikk finnes for andre instrumenter enn det det er skrevet til også. skulle gitt deg noe spesifikt, men kommer ikke inn i skapet med cdene nå. holder på og maler her. hvis du har nedlastingsprogram, tilgang til et bedre bibliotek eller noen cder selv/kan låne så sjekk ut feks grieg, sibelius, wagner, halvorsrud og alfven.
Mamma til verdens beste barn Skrevet 16. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2007 Takk for tips, jeg trenger noe til litt bunadsstemning rett og slett, som er rørende og passende til ett bryllup. Har aldri lastet ned en sang så der er jeg komplett grønn... Skjønner jeg må få litt hjelp her:)
Gjest Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 Kanskje det er en tradisjonell brudemarsj spilt av en skikkelig spelemann du trenger! De aller fleste spelemenn kan i tillegg spille mange forskjellige slags vakre stykker som kan brukes under vielsen. Send meg en PM med hvor du bor og hvor du skal gifte deg, så skal jeg se om jeg kan gi deg noen navnetips! :-)
grå :) Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 visste ikke at du var inne i folkemusikk kakao:) har du noen som har gitt cd med fløyter av noe slag( altså ikke tverrfløyte)?
Gjest Skrevet 16. november 2007 #6 Skrevet 16. november 2007 Per Midtstigen og Steinar Ofsdal er sentrale navn innen folkemusikk spilt på fløyte. Joda, jeg er forholdsvis brukbart "inne" i folkemusikk.... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå