Gå til innhold

æsj, da har strekkmerkene kommet : -(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaga for ei uke siden tre små strekkmerker på underdelen av magen på høyre side. I dag oppdaga jeg none nye på venstre side, samt nederst på fødselsstripa.. Æsj.. jeg som hadde kommer så langt uten noe som helst... er i dag 39+0... jaja.. sånn går det vel bare..

Hadde noen fra før på kroppen det skal sies (jojo vekt hele livet), men hadde ikke noen i forbindelse med graviditeten før nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde INGEN på magen før de kom for ca 1 uke siden..var sååå glad for at jeg "bare" hadde fått på puppa og rompa/hoftene men at magen ikke ble "angrepet" men neida:P

VI får vel bare håpe at de blekner:)

Skrevet

Jepp, er ikke noe annet å gjøre med det så.. Kjedelig med disse negative forandringene ja..

Skrevet

jaja sambo påstår at han synes jeg er like fin...vi får se da:P

GLeder meg til å få tilbake kroppen min, er ikke vant til å være så ubrukelig!

Men jeg er bare 22, så kroppen er vel i stand til å gå tilbake til nesten normal hvis man bare prøver:)

Skrevet

Ja samme her, er 22 år jeg og! Så kommer vel snart tilbake til meg selv igjen vil jeg tro! Annet enn litt småskader her og der! hehe.. Det blir utrolig godt å være ferdig med denne runden nå ja! - Slippe å dra på denne ekstra vekta.. Har heldigvis ikke så masse jobb foran meg da :-)

Skrevet

jeg begynte å få strekkmerker i uke 30 og er i uke 33 imorgen, de har blitt større og rødere de siste dagene.

Men strekkmerkene er verdt det, tenk på hva vi får igjen, å som jeg gleder meg til å se vesla for første gang :)

Skrevet

Huff ja, velkommen etter:) Jeg har sett små strekkmerker på hofter,lår, lovehandels og pupper siden uke 26... gått opp masse allerede, pga ødem 3 ... så nå gjenstår det å se hvor stygge, mange og om magen blir spart:)

Synes det er forferdelig å se.... blæh!!

Prøver å venne meg til tanken at det er ikke noe jeg kan gjøre fra eller til og at samboer tenner på meg like mye etterpå:)

Men det er ikke nå arti å se....

Skrevet

Jeg hadde ingen strekkemerker i går, når jeg sto opp i dag hadde jeg fått 3 stk rundt navnlen....er igjen 3 sager til termin...noe så surt!!!!!

Skrevet

hmm...litt trykkleif...3 dager* navlen* strekkmerker* hehe :o)

Skrevet

ja herlighet det er verdt det, men når man er 22 så blir det alikevel litt vanskelig å akseptere at kroppen blir så "gammel" av å få et barn! MEN en eller annen gang må vi jo "ødelegge" oss for denne fantastiske delen av livet:)

Skrevet

jeg trodde selv jeg skulle slippe unna strekkmerker på magen, men nei da. brått da lillegutten hadde snudd seg, så jeg noen små merker nederst på magen. ble jo bare verre... men ser ut som det har stagnert litt nå.. får håpe det ikke blir verre de siste dagene! har 3 uker igjen!

rompe, lår og pupper er lissom ikke så farlig med. men magen er litt ille syns jeg... men det fins jo alltid måter å få de fjerna på, skulle det bli for ille for selvtilliten. typen syns forøvrig ikke det gjør noe. heldigvis:) og det er jo han jeg skal visemeg naken for så. hehe.. det som er ille, er at det klør så forferdelig nå:(

Skrevet

Har null merker etter forrige svangerskap, men nå har jeg to bittesmå på undersiden av magen, må se ordentlig etter for å få øye på de, håper de holder seg små :) Er i uke 31 i dag.

Skrevet

Tør tippe på at jeg er den med mest strekkmerker på magen av alle her inne! Klarer ikke helt se for meg at det går ann å minske dem heller etter bebi er født :S Noen som har hørt noe positivt om sånn laser for å minske strekkmerkene?

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

"men det fins jo alltid måter å få de fjerna på, skulle det bli for ille for selvtilliten." Hvilken mirakelkur er det du sitter på?

Har strekkmerker overalt jeg...bryr meg ikke om dem med unntak av dem på magen over navlen. Hadde gleda meg i mange år til å ha på bikini og se ut som alle andre på min alder (er 21 år og aldri hatt på bikini pga puppene mine), men neida...jeg måtte selvsagt få masse strekkmerker før jeg fikk brystreduksjon, så jeg kommer aldri til å se nokså normal ut. Har litt problemer med å akseptere at kroppen min skal ha dem resten av livet. Eller alle fall i 20-åra!:-/

Men dere kan jo gå inn på denne sida: http://theshapeofamother.com

Der er det en del bilder av mødre med strekkmerker...gå på post partum bodies!

Skrevet

Riga:

det er fullt mulig å fjerne de/ gjøre de mindre synlig med laser. Og om strekkmerkene er så ille at det går utover et menneskes livskvalitet,- som fører til dårlig selvtillit, så får man det dekt.

Så om du plages med å aldri ha vært fornøyd med kroppen din synes jeg du skal ta det opp med lege, så får du kanskje gjort noe med det om du føler behov for det. - Dette er IKKE ment som en frekk tilbakemelding altså!

Jeg kjenner ei på 22 år som får dekt operasjon mot strekkmerker da hu desverre fikk mange flere enn hu følte seg komfortabel med.

Skrevet

jeg er ett år yngre enn deg :P gjør ikke meg noe for de blir jo mindre synlige når man får slanket seg litt og fått litt sol på kroppen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...