Nemofish Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Vi har så lyst på to tette, og snuppa vår er nå 7 mnd ca. Men så er det jo det at det hadde vært kjekt å jobbe i 6 mnd før nestemann kommer. Noen som vet hvor mye man får om man bare "kjører på med en til" med det samme?
Kjærlighet <3 Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Permisjons pengene teller som opptjening.
Nemofish Skrevet 16. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2007 Er det virkelig sant? Sånn at jeg får permisjonspenger 80% av mine nå 80% av full lønn?!?!!
Learning to fly Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 Sykepenger og permisjon regnes som lønn ja, og du får utbetalt det samme. Rekker du å jobbe litt får du jo med lønnsøkning også. Men blir du sykemeldt før du kan jobbe, så gjør det ingenting. Har 13 mnd mellom mine første to, og var sykemedt en mnd før neste permisjon tok til. Fikk akkurat samme utbetaling som med første mann.
Nemofish Skrevet 16. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2007 Åhhh!!!!!!!!! Hallo dere! Nå ble jeg glad her! ) Må bare se om jeg har forstått det riktig... La oss si at jeg er gravid nå(er ikke det da men...). Har 3 mnd igjen av permisjonstida mi, MEN har ingen jobb å gå tilbake til etter permisjon, fordi jeg bare hadde et årsvikariat før jeg fikk tulla... Har det noe å si?. Betyr det at jeg kun trenger å jobbe i tre mnd etter at permisjonen går ut da? For å få rett på permisjonspenger? Eller? Men hva hvis jeg blir dårlig og ikke KAN jobbe? Da har jeg jo ingen jobb å bli sykemeldt fra... Og da får jeg vel ingen sykepenger som kan regnes som lønn? Hmm... Var visst litt mer forvirra enn jeg trodde fortsatt jeg... Og får jeg fortsatt 80% av den gamle lønna mi (altså den som disse permisjonspengene er beregnet ut ifra?), eller 80% av det jeg nå har utbetalt i mnd? Learning to fly: Hva mente du med det der med lønnsøkning? Sorry at jeg maser så altså... Blir kjempeglad for svar! Trodde ikke jeg skulle få bli mamma igjen på kjempelenge jeg!!!
Mamma til verdens beste barn Skrevet 16. november 2007 #7 Skrevet 16. november 2007 Sykepenger er likestilt med inntekt, men for å bli sykemeldt må du jo være i jobb da. Og ett svangerskap er jo 9 mnd også, så hvis du har 3 mnd igjen nå, må du jo jobbe minst 3 mnd ja. Dvs du må ha hatt inntekt 6 av de siste 10 mnd, så da må du jobbe litt lenger enn 3 mnd da. Også forutsetter det at du blir gravid med en gang. Undersøk med trygdekontoret om du evt har rett på sykepenger eller om det er rehabiliteringspenger du skal ha, for det er stor forskjell, dvs med sykepenger har du rett på permisjon ikke ellers.
3b@rnsmor-30* Skrevet 16. november 2007 #8 Skrevet 16. november 2007 jeg ble på veg med nr 2 da første var 9 mnd. vi begynte å prøve da han var 7 mnd. jeg rakk da å jobbe 7 mnd... bare å kjøre på det!!! =) jeg har akkurat 18 mnd mellom mine.
Learning to fly Skrevet 16. november 2007 #9 Skrevet 16. november 2007 Jeg hadde ett vikariat da jeg ble gravid med førstemann, det gikk ut når jeg gikk i permisjon. Så jeg hadde heller ingenting fast å gå til. Men man får sjukemedling likevel fordi man kan jo ikke prøve å få seg arbeid heller (f.eks vikarjobber) viss man er arbeidsufør. Jeg fikk vertfall sykemelding, og jeg jobbet ikke mellom permisjonene. Du kan jo også ta ut 12 uker før termin, og begynne å få perm penger da. Blir jo kortere tid hjemme med minsten da, men med to små og viss kontantstøtten enda er, så har du jo nesten en mnds lønn. Du få r80% av den gamle lønna ja. Lønnsøkning: f.eks så er jeg i permisjon nå, kollegaene mine har fått lønnsøkning mens jeg har vært borte, noe som ikke slår ut for meg før jeg starter i jobb igjen. Hadde jeg nå gått i ny permisjon etter endt permisjon som jeg er i nå, så hadde jeg fremdeles kun fått den gamle lønna. Ved att jeg jobber noen mnd etter perm, så får jeg med lønnsøkningen til neste perm (planlegger nr 4). Ganske stor økning på meg, så tar den med denne gangen;)
Nemofish Skrevet 16. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. november 2007 Takk jenter! Dette hørtes jo ikke gale ut! ;O) Skal ta med meg sambo inn i tenkeboksen jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå