Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått en liten jente. Hun sover hele dagen og er våken hele natten. Det vil jo ikke gå så bra i lengden:-). På dagen er hun dessuten nesten helt umulig å vekke.

Noen som har fine tips til hvordan man snur om døgnet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Dersom hun er bare en uke eller to så tror jeg det er veldig vanlig.

mitt beste tips er å vekke med maks 3 timers mellomrom på dagen for å gi henne mat. bleieskift med vask av "stumpen" er en god måte å vekke. Sørg for at hun ikke har det veldig godt og varmt om hun sovner når du mater på dagen. Snakk masse med henne og ha det lyst, på den måten markerer du det er dag.

Om natten kan du ha det mørkt og snakke mindre med henne, når du mater kan du ha det litt lunt og godt med f.eks ett teppe rundt henne sånn at hun blir søvnig.

Dette fungerte på min. men husk med disse små så er det kos kos kos og kos som gjelder. ikke gråtekurer før de blir større

Skrevet

Skjønner at dette blir veldig ekstremt slik at du vil forandre på det. Du kan jo prøve å gjøre som hun andre sier. Men vil også nevne at babyen etterhvert snur døgnet helt på egenhånd. Så ikke bli så veldig missmodig om det ikke fungerer. Bare prøv å få så mye søvn som mulig når hun sover på dagen!

Skrevet

akkurat slik er jenta mi også, 7 uker i morgen, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare og snu om døgnet på henne, har prøvd og stå opp tidlig med henne (kl 5) for og få henne til og ta "natteluren" tidligere så hun blir trøtt om kvelden, har prøvd og stå opp med henne sent (kl 11) for og få henne til og ta "natteluen" senere. Men ingenting virker !!

Skrevet

Lillegutt her sov også veeeeeldig mye på dagen og våknet ofte om natten en periode i starten, men etter å ha vekket ham for faste måltider om dagen noen dager endret dette seg... Er det eneste forslaget jeg har... Tror han var rundt 4-6 uker da han drev på sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...