Gå til innhold

oppgitt og frustrert over byrokratiet...


flowerchild

Anbefalte innlegg

lei meg jeg nå:( jammen er det på tide at politikken endres i dette landet! jeg trodde virkelig jeg var forberedt og hadde gjort hjemmeleksa mi, men det viser seg at jeg tok feil..

jeg er fulltidsmasterstudent og arbeidstaker ved siden av, før vi sendte søknad til nav om foreldrepenger ringte vi for å høre om pappan kunne få fedrekvote og pappapermisjon slik at jeg kan fortsette mine studier til høsten. Vi fikk opplyst at det kunne han, om mor hadde tjent halvparten av grunnbeløpet. Nå i dag får jeg et brev i posten at siden jeg kun har arbeidet 40% blir det ingen pappapermisjon og ingen fedrekvote! jeg ringer nav for å høre om dette virkelig stemmer, og om det ikke skal taes med i betraktning at jeg er fulltidsstudent; nei- vedtaket var korrekt mente damen!

 

Så da sitter jeg her, og tenker at det blir omtrent umulig å studere fulltids til høsten uten at pappan har permisjon, og gruer meg veldig til å fortelle det til pappan når han kommer hjem, da han selvfølgelig hadde gledet seg til permisjons tid med sin sønn.. Videre tenker jeg at politikken m endres!! hvorfor i all verden skal permisjonen og stønader og alt følge mor??? hvorfor har det ikke noe å si hvor mye pappane tjener, arbeider etc??? mener politikerne virkelig at dette er det beste for mor og barn? sikre moren rett til å ha permisjon med barnet?? det blir jo helt feil! de ødelegger like mye for mor og barn som for far! i dag ønsker faktisk de fleste foreldre å dele på permisjonen, og mange er avhengi av det, som feks vi er i vårt tilfelle...

 

Kan vi starte revolusjon jenter? Vi kan da ikke godta dette?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du har all grunn til å blir frustrert

Du bør ta et møte med saksbehandler hos nav, jobber pappan eller er han student?

Hvis han jobber og du er fulltidstudent skal du ha rett på engangsbeløpet og fødselsstipend fra lånekassen så lenge du er hjemme. Pappan kan få fødselspenger hvis du ikke har rett på det og hvis han har opparbeidet det.

Pappan kan bare få fødselspenger og ta permisjon når du starter på studiene dine og ikke mottar stønad. Dvs. dere kan ikke være hjemme samtidig.

Når du er tilbake i studiene dine har pappan rett på 29 uker permisjon med 100%lønn. Dette bør du snakke med saksbehandler om...

Lykklykke til!

Hilsen en student som skal være hjemme til høsten og studere videre da når pappan er hjemme:o)

Er forresten på besøk fra novemberklubben fordi jeg er redd for at jeg får et desemberbarn hehehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...