Gå til innhold

Gikk det like lett andre gangen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bare lurer: fikk mitt første barn da jeg var 36 (35 da jeg ble gravid) og han satt på noe som knapt var et forsøk. Hadde et veldig greit svangerskap og grei fødsel. Har veldig lyst på nr. 2 nå, og er 39. Er selvsagt mer bekymret for at det blir vanskeligere åfå det til, større fare for å miste og selvfølgelig faren for at noe er galt.

men regner egentlig med at det skal gå like lett denne gangen, har aldri opplevd noe annet. Har aldir vært gravid ellers, aldri abortert.

Noen som har erfaring med tilsvarende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen pers. erfaring, men ei venninne ble kjapt gravid med nr. 1 da hun var 36. Men nr. 2 brukre 1 1/2 år før den satt...

Skrevet

Har kun ett barn. Hun satt på 3-4 pp'er. Men nå som vi prøver på nr. 2, har det tatt lang tid. Er nå i min 16. pp og lei.

Snuppa er 2 år, jeg er 36. Var 34 når hun ble født, og 33 år når hun ble unnfanget!

Lykke til! Det er bare å sette i gang og håpe det går fort :)

Skrevet

Nei!!! Ikke for min del i alle fall.... Jeg fikk nr 1 og 3 når jeg var h.h.v. 34 og 35 år, men nå er jeg i 18.pp på nr. 3 (Jeg er nettopp blitt 38). De to førstre satt i løpet av 1. og 3. pp., så nå er jeg kjempelei!

Jeg håper du får det til MYE raskere! Lykke til

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Da er vi i samme situasjon - fikk mitt første barn rett etter fylte 38, og nå er vi i 2. pp med nr 2. Nå er jeg 39, og håper på et barn til før fylte 40! Lykke til :-)

Skrevet

Henger meg på denne. Jeg har nettopp fylt 39. Har ett barn fra før. Han er nå 13 mnd gammel. Dersom vi skal ha flere må det jo skje ganske fort grunnet min alder. Gikk på dobbel dose pergo da jeg ble gravid. Fikk første mens for fjorten dager siden. Håper å bli fort gravid denne gangen, men har egentilig ikke tro på at det går. Heldig er jeg som har prinsen i alle fall.

Skrevet

Hey - dette var litt morsomt! Har også en gutt på 13 mnd (mitt første), jeg har nettopp fylt 39, gikk på dobbel pergodose da jeg ble gravid, og til alt overmål; hvis nicket ditt ligner navnet ditt så heter vi nesten det samme også :-))) Min mens kom imidlertid tilbake etter 9 mnd. Håper også på å bli fort gravid denne gangen.

Skrevet

hi, hi....Var det deg som også tok keisersnitt? I så fall må du ha endret nicket ditt. Morsomt dette altså. Jeg har imidlertid ikke mannen min helt med meg på dette, så driver litt motivasjonsarbeid for å si det slik.

Skrevet

Hei på deg!

Jeg var akkurat fylt 34 når snuppa ble unnfanget, hun klorte seg fast i vår 1 pp. Nå har vi holdt på veldig lenge med å få en søster eller bror til snuppa, uten at vi har fått det til. Tidligere denne uka gikk vi inn i vår 32 pp.

Jeg trodde det skulle gå like lett å få til nr to som nr en, men der tok jeg kraftig feil. En blir sliten og lei av å gå ned i kjeller mnd etter mnd.

De beste ønske om å bli gravid såååå fort som fy!

Skrevet

Nei, det er nok ikke meg du tenker på da. Var ikke så veldig aktiv her inne sist jeg gikk gravid, og har ikke vært her inne siden november 2006. Men nicket er det samme.

Lykke til med motivasjonsarbeidet - han lar seg nok overbevise! ;-)))

Skrevet

Hei bente69.

Vi er i samme båt.. Sliter med nr 2.... Mange venninder slet med å bli gravide med nr 1 og har nå fått til nr 2 før de nesten kunne tenke seg det selv. Mens vi har det motsatt.

Akk, lite viste jeg om at det er så frustrerende..

Beste ønsker om å bli gravid. 2 mensdag idag - trøsten er at jeg kan nyte gode varer i juletiden....

Hilsen meg.

Skrevet

Nei.. ikke like lett med nummer 2 !

Jeg fikk vårt første barn som 38. Hun satt på første forsøk.

Har forsøkt å lage søsken i over tre år nå.. og tiden går fort.

Det er jo ikke bare vi jentene som blir eldre.

Ønsker deg lykke til !

Ingen grunn til å vente iallefall !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...