Gå til innhold

Frekt eller? litt langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - er det bare meg som reagerer på dette?Tidligere denne uken hadde jeg middagsbeøk av to venninner. Mens vi satt og spiste kom samtalen inn på jule og nyttårsfeiring, En av de som var på besøk fortalte at hun og en annen venninne planla fest (eller middag som hun rettet det til) Hun var tydelig på at dette skulle være en eksluderende fest, og at vi ikke var invitert fordi vi da sannsynligvis har barn, og de ikke ville ha noen demper på sin drikking/feiring (jeg har termin den 15.12, så vi planlegger lite for jul og nyttår) Hun håpte derimot at hun andre som var på besøk ville komme. De foregående årene har alle vi feiret sammen hos oss.

At de som ikke har barn ikke vil feire med barn har jeg stor forståelse for, og jeg vet at livet vårt endrer seg enormt vet jeg, det reagerer jeg ikke på - men jeg synes det er litt frekt å invitere andre mens de er hjemme hos oss. De skulle ta buss hjem sammen så hun kunne ventet til da. Alternativt invitert oss uten barn og latt oss velge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg syns ikke det var frekt. Om dere er venner må dere vel tåle at andre venner planlegger å treffes.

Slikt bruker jeg ikke å henge meg opp i.

Skrevet

Det jeg reagerte på var som sagt ikke at de planla å møtes, men jeg synes det er unødvendig å si flere ganger at vi ikke var invitert. Da er det bedre å ikke si noe synes jeg. Jeg avtaler selvsagt ikke alltid alt med alle venner, men jeg gjør heller ikke et nummer ut av å ikke invitere noen.

Gjest Lite nurk i magen :)
Skrevet

Syntes det var frekt, ihvertfall når hun sa det flere ganger..

Skrevet

Det at venninnen din sa det på den måten synes jeg var frekt. Si det til henne, evt si hvis dere ønsker det- at dere vil komme til middagen. Dere tar med babyen, men går tidlig om dere ønsker det. Inviter deg selv om du ønsker det!

En baby sover utrolig mye, og hvis babyen kommer til termin eller litt etter, så kan det være at dere orker å finne på noe med venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...