Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 noen som har fått påvist muskelknute på livmoren??
Gjest Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Ja, ble påvist i uke 13. Da var den ca 6cm i diameter og den hadde ikke vokst til andre ul som var i uke 20. Noe du lurer på?
andya Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Hei begge to! Jeg fikk påvist en muskelknute i livmoren i uke 8. Den var da ca 5 cm i diameter. Legen mente den ikke kom til å bli noe problem, og sa at den ikke lå i konflikt med fosteret.. Men den ligger jo inne i livmoren, så jeg uroer meg litt. Til Mamma 23 mars- er din på eller i livmoren, og har du fått beskjed om at den kan gi komplikasjoner?
Smånetta 14.mai Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 Moren min hadde massevis i tre svangerskap før ultralydens tid. Vi kom ut friske og fine alle sammen. Lillebror, som var den tyngste og lengste ved fødselen, hadde en skev fot, men den rettet seg med litt massasje i løpet av et par uker.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 min er større enn deres, og legen sier at det er fare for mer blødninger under fødsel, og at det er en liten fare for fortidlig fødsel.Min ligger inne i livmoren som et lite fjell, men det gjorde visst ingenting for babyen,-det jeg merker er at magen min er ganske stor i forhold til hvor langt jeg er kommet..hører om mange som må ta keisersnitt pga muskelknuter,-men det var visst ikke nødvendig hos meg slik det ser ut nå--
Gjest Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 Min ligger på livmora og hele livmorveggen på den samme siden er fortykket. Morkaka ligger på samme siden, redd for at den skal hindre blodgjennomstrømmning til morkaka...legen sa ikke noe spesielt om det, bare humma...Legen sa at den ikke var i veien for fødsel, men at den utover i svangerskapet kan gjøre ganske vondt. Ellers har jeg ikke fått vite noenting om eventuelle komplikasjoner...synes man får vite lite...Har selv lest at det kan føre til fortidlige rier, at riene kan bli svake og at livmora kan ha vanskelig for å trekke seg sammen igjen etter fødsel. Har dere hørt noe mer? Jeg skal tilbake på ul i uke 32, skal dere på nye kontroller?
Gjest Skrevet 17. november 2007 #7 Skrevet 17. november 2007 dytter, nye innlegg forsvinner så fort fra side 1...
låvesvalen Skrevet 17. november 2007 #9 Skrevet 17. november 2007 det legen sa til meg var at jeg måtte ta kontakt med en gang hvis det begynte rier, da var det riehemmende midler som var tingen. Jeg mistet mye blod under forrige fødsel og de antar at jeg hadde muskelknuten allerede da men noe mindre enn nå,-så denne gangen tar de forholdsregler i forhold til blødning under fødsel sa han, så da må en vel regne med mer blødning..han sa også at jeg skulle ta det med ro så ikke det ble fremkalt rier unødig.Jeg skal også tilbake i uke 32. legen jeg var hos var veldig flink å forklare, men jeg kjenner at jeg tenker en del på hva som kan skje under fødselen.Det som kan skje under fødselen er at muskelknuten mister blodtilførselen og skrumper inn til en liten ert, men det kan også skje at den forblir like stor og hindrer livmoren og trekke seg sammen. men det er jo bra vi blir fulgt opp skikkelig.Når tid har du termin?
andya Skrevet 17. november 2007 #10 Skrevet 17. november 2007 Hei igjen Jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte noe ekstra oppfølging før den ordinære ul i uke 18, så får vi se hva de sier der. Legen min var veldig avslappet på det, og sa hun har en annen pasient som hadde livmoren full av muskelknuter som nå er fødeklar. Hun hadde visst ikke hatt noe problemer med sine knuter. Jeg snakket også med min jordmor, som beroliget meg veldig. Hun mente at muskelknuter er veldig vanlig, og svært sjelden gir noe form for komplikasjoner. Det er godt å høre fra dere andre med erfaringer!
låvesvalen Skrevet 19. november 2007 #11 Skrevet 19. november 2007 tror dette med muskelknuter og oppfølging har veldig mye med hvor store de er, nå er min ganske så stor, derfor nøye oppfølging. Og dess større de er de mer plager medfører de-har hørt om de som må ta keisersnittt pga de..
Precilla Skrevet 20. november 2007 #12 Skrevet 20. november 2007 Hei Har fått påvist tre muskelknuter i livmoren som jeg sjekker hos gynekolog og inne på SUS: Tar ultralyd en gang pr mnd. Jeg har termin 7 mai og har fått beskjed om fare for at det må bli keisersnitt. Har vært veldig bekymret for dette, men litt ok og lese at ikke alle har blidt skremt av legene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå