Gå til innhold

Trenger litt råd og tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som blir 3 år om kort tid. Yngst på avd. i barnehagen er han, men en liten skarping. Selvsagt:)

Problemet er hvordan slutte med bleier!! Var aldri noe problem med broren, men han har vil ikke. Vi har ikke stresset med det, eller gjort et stort poeng ut av det. Får tilbakemelding om at han synes det er kjipt i bhg. men han vil ikke slutte heller.

Har prøvd en stund med klistermerker. Han vil hverken gå eller si i fra om tissing eller bæsjing. Blir sår i bhg. Han er veldig sta. Er det noen som har opplevd barn som bare ikke vil? Gode råd? Han virker moden for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som om jeg skulle skrevet det selv...

Min fyller 3 midt i desember, og nekter å slutte med bleie. Han kan stå på krakk og tisse på do hvis vi ber han om det, man ikke initiativ selv.

Stresser heller ikke med det, men kjenner jeg blir litt oppgitt innimellom. Min mor er helt besatt, og maser på han om det hele tiden. Tror neppe det hjelper...

Skrevet

Hm...min sivgermor gjorde alt mye verre med masing sist hun bodde hos oss. Blir litt oppgitt på begge to:)

Snakket med personalet på avd. og de gjør alt bleieskift diskret. Han er flau over å vere babyen i barnehagen, men ikke nok til at han vil slutte. Tror rett og slett han liker å gjøre på seg. Han kan gå med skitt i bleien i timesvis tror jeg.

Har du prøvd de "slutt med bleie" bleiene?

Skrevet

Vi brukte vel en såkalt "upedagogisk" metode, men den funka. Gutten var klar men ville heller ikke slutte helt. Så en dag sa jeg bare at når det er tomt for bleier her nå så kjøper jeg ikke mer... Da MÅ du bruke truse. Så en morgen var det ikke mer. Han tisset på seg med en gang, på med ny truse, tisset en gang til, ny truse, så var det slutt... Mamma mente det visst ;) Var 3 nattbleier igjen så han brukte de 3 netter da, så var det tomt også. Alt gikk bare flott, og han har knapt hatt ulykker.

Skrevet

Jøss, det kan virke altså! Er så redd for å gjøre alt verre. Hvor gammel var han?

Skrevet

Han var 3 i mars og dette var i mai... Men jeg hadde bestemt meg. Tror ikke det nytter og prøve og så ikke stå for det. Bestemte meg for å ta de ulykkene det ble... Han var faktisk litt sånn bæsjenekter og hadde litt tull også, emn når han måtte gå på do og det liksom ikke ble noe mer luring av det så ble magen helt god også.

Skrevet

Vi prøver noe alà det AKG har gjort. Tobias blir 3 i desember og er ikke interessert i å tisse/bæsje på do. Har prøvd klistremerker, men de ville han ikke ha, de Potty Training-pantsene finner jeg ingen steder...grrrr...

Han har tisset på do en gang her hjemme - da gikk han naken nedentil. Sa i fra at han måtte tisse, så løp samboer på do med ham - han var SÅ stolt etterpå og fikk masse skryt.

Har tisset på do to ganger i bhg og fått klistermerke der - det var stas...

Spør han ofte om han har lyst å tisse på do, men han sier alltid nei. Han kjenner jo tydelig når han både tisser og bæsjer, for han sier i fra og syns det er ekkelt...

Så jeg kjøpte en pk med fem truser til ham - med Ole Brum og Tigergutt på. Gjorde en big deal av det og lat ham få velge hvilken truse han skal ha på seg. Det syns han var gøy, stas å gå med truse. Har som vane å ta på ham truse med en gang han kommer hjem fra bhg. Han har tisset seg ut et par ganger, og det syns han er ekkelt...men stort sett så kommer det ingenting. Vet ikke om han holder seg eller hva han gjør, men med en gang han får bleien på seg for natte så tisser han. Spør han før vi tar bleien på om han må tisse, men han svarer alltid nei. Jeg vet ikke hva mer jeg skal gjøre, jeg. Prøver å ikke stresse med det, og det gjør jeg heller ikke sånn at han merker det - men jeg stresser nok inni meg;o/ Syns det er slitsomt at han er så lite interessert og aner liksom ikke hva jeg skal gjøre for å få ham ut av bleiene:o(

Skrevet

Takk for svar, alle sammen:) Må vurdere å kutte ja. Håper det går greit:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...