Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Mannen min skal ha pappaperm og måtte krangle med sjefen for å få 6 uker permisjon + ferie som han kun har tatt 5dager av i år. Først fikk han fått beskjed om å ta med seg 2-3 ukers jobb (vi skal reise bort). Nå fikk han nettopp beskjed om å ta med jobb for en uke til....... Han sa nei og de ble sure, mannen min lurer nå på om han har jobb når han kommer tilbake.
Gjest Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Såvidt jeg vet så kan de vel ikke pålegge han jobbsaker i ferien eller permisjonstiden.. Da skal han i tilfelle ha betalt hele ferien...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 IDIOTARBEIDSGIVER! Hvis de lager problemer for han pga. dette bør han ta kontakt med en fagforening eller arbeidstilsynet
Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 Dette er det dummeste jeg har hørt! Håper virkelig mannen din er organisert, for dette er jo helt idiotisk. Denne arbeidsgiveren er jo helt på jordet. Hvis han skal pålegge mannen din å jobbe i ferien som han har krav på, og ikke minst pappapermisjonen som han også har krav på, så skal mannen din ha full betaling for ferien sin! Og da regnes det ikke som ferie, ergo har ikke arbeidsgiveren lov til dette, for mannen din har krav på, og er faktisk pliktig til å ta ferie før 31 desember så lenge han ikke har hatt ferie tidligere i år.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 Man har krav på ferien sin, men arbeidsgiver kan nekte. i følge ferieloven skal ferien tas ut mellom 1. mai og 1. sept. Og etter avtale med arbeidsgiver
Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #6 Skrevet 16. november 2007 Din mann har krav på pappaperm OG ferie, men ikke sammenhengende. Så der kan faktisk arbeidsgiver nekte, men når han først får ferie så kan ikke arb giver pålegge arbeid for da er det jo ikke ferie...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå