tre_prinsesser Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Er vel tradisjon i Norge at man bare har en forlover, men noen andre steder er det vanlig å ha fler. Jeg vet at det uansett bare er en som skriver under på de kirkelige papirene o.l. Det er bare det at jeg har vanskelig for å velge bare en av mine venniner til en slik oppgave. Vet at en av venninene skal ha flere, og jeg tror at jeg er en av de hun da velger. Jeg vil ikke føler meg "presset" til å velge fler, men jeg vil heller ikke at hun skal bli skuffet om jeg da ikke velger henne som forlover - hvis jeg skal ha èn. Synspunkter?
Mininni Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Velg den du vil. Føler du det naturlig å ha flere, så vær så god. Saken er den at man har ulike venner på ulike stadier, og det er forskjellig hva man legger vekt på - noen benytter barndomsvenner, andre den de har mest kontakt med på tidspunktet for bryllupet. I og med at venninnen din skal ha flere kan hun jo ikke forvente at alle de hun velger skal velge henne - hvis du bare skal ha én synes jeg ikke hun har noen grunn til å bli skuffet. Har du en person som det er veldig naturlig for deg å velge alene, så går du for det. Er hun en virkelig venninne så skjønner hun det. Jeg har to forlovere denne gangen, og jeg var ikke forlover for noen av dem - ganske enkelt fordi den ene giftet seg for flere år siden idet vi akkurat hadde blitt kjent, og den andre valgte å benytte bestevenninna fra barndommen. Det respekterer jeg fullt ut, og vet at de er kjempeglade i meg begge to, og for meg, på det stadiet jeg nå er, er disse to et naturlig valg. Og om en av dem hadde giftet seg etter meg uten å velge meg, hadde jeg ikke blitt fornærmet da heller.
tre_prinsesser Skrevet 16. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2007 Takk for fint svar =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå