hunnybunn¤fødeklar¤ Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 jeg kom tidlig for å hente henne i går og kunne ikke se henne ute sammen med de andre barna, så jeg gikk inn. men vel inne ble jeg stående i noen minutter før en "tante" kom og sa at sara var ute. da ba hun en av de eldre barna om å hente henne, men ungen kom tilbake og sa hun ikke fant henne. så sa de to "tantene" som hadde ansvaret ute at nei, hun hadde gått inn for en stund siden, men hun som var inne sa at sara hadde ikke kommet inn. da begynte de å lete, de lette lenge men kunne ikke finne henne før plutselig en av dem fant henne. da lå hun og sov ute, midt på vinteren i sne og minusgrader. de bedyret at hun ikke hadde vært lenge borte og sa ingenting om at hun sov da de fant henne, men jeg så det jo på henne at hun hadde sovet og var blitt vekket. ergo må hun ha vært borte lenge nok til å legge seg ned, sovne og ha sovet en stund. det eneste hun sa da de kom inn med henne var "det er så kaldt ute". hun var iskald, og resten av dagen var hun helt apatisk og trett og stirret bare rett foran seg hele tiden, og fikk høy feber. dette er en tre år gammel jente, tenk hvis jeg ikke hadde hentet henne tidlig den dagen!
2barnsmor86 Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 fy f.... så sint jg hadde blitt! blir helt målløs!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Er det mulig! Stakkers jente! Håper det går bra med henne nå. Ja, var jammen godt at du kom tidlig den dagen.
Adriansmor med tulla Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 Hadde jeg vært deg hadde jeg vurdert å anmelde barnehagen... iallefall innkalle til møte!!!! Det gjorde jeg da sønnen min kom seg ut av barnehagen og ned på veien for noen år siden.Han kom seg ut i bare body og strømpebukse midtvinters i Nordland!! Var en bilist som kjørte han tilbake i bhg de hadde ikke merket at han var borte engang!!! Han hadde gått et stykke hadde han gått litt til hadde han kommet til en skogssti!!!! Jeg ble rasende og livredd ... man tenker jo tenk om....Hadde møte med de så de rettet opp endel feil og rutiner så jeg anmeldte de ikke men dt var nære på!!! Uakseptabelt dette ja stakkars jenta di...
Gjest Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 fytti rakkern nå koker det av sinne her, hvordan i huleste kan de gjøre noe sånt, de har tross alt ansvaret for ungene også passer dem ikke på, stakkars vesla di!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #6 Skrevet 16. november 2007 Nå får jeg sikkert pepper her, men sånne ting kan dessverre skje. Hos oss (jeg jobber i barnehage) har vi gitt alle barna klar beskjed om å gi beskjed hvor de oppholder seg, og de får f.eks. ALDRI gå ut uten å gi beskjed, heller aldri gå inn uten at de har sagt ifra til en voksen først. Og selvsagt følger vi voksne med det vi makter, men uventede ting skjer, som at en faller og slår seg, og de to sekundene man bøyer seg ned og hjelper en annen opp, kan være nok for et lite barn å stikke seg unna. Jeg har opplevd at barn har sneket seg inn/ut uten å gi beskjed, og at foreldrene selvsagt har kommet i samme øyeblikk. Er veldig flaut når sånt skjer, fordi det virker som at man ikke har kontroll på barna - men de fleste barnehager teller barna kontinuerlig, det gjør vi og - og vil oppdage den "savnede" fort. Men igjen; det kan dessverre skje over alt, jeg kan også selv huske at jeg stakk av fra barnehagen jeg gikk i, da jeg var liten. Jeg forsvarer ikke det som skjedde med ditt barn, misforstå meg rett, jeg vet jo ingen ting og akkurat den situasjonen, men jeg sier bare at barn kan stikke seg unna over alt; selv om man har nok ansatte kan man umulig overvåke alle barna kontinuerlig - og det skal ikke mer enn 2 sek. til..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #7 Skrevet 16. november 2007 Når det er sagt; jeg ville som mor, tatt en telefon til styrer og forklart hvordan du opplevde situasjonen. Da vil vel han/hun ta opp episoden med de ansatte som var tilstede, og forhåpentligvis også gå igjennom rutinene for å avdekke hvor det sviktet. Det skal selvsagt ikke skje - men gjør det dessverre fra tid til annen likevel.. Lykke til..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #8 Skrevet 16. november 2007 Syntes dette var ille å lese. Ville umiddelbart tatt et møte med styreren, så de kunne gått igennom rutine kontrollene i bhg. Hun rakk jo tross alt å sovne ute.Stakkars lille, tenk hvis du ikke hadde kommet tidligere. Det kunne fort gått en halvtime før de hadde funnet henne når de hadde oppdaget at hun var borte..
mamma&urokråka Skrevet 16. november 2007 #9 Skrevet 16. november 2007 Helt forferdelig at sånt kan skje. Jeg ville snakket med førskolelærerene/assistentene i barnehagen som har ansvar for barnet ditt og fortalt hvor alvorlig du ser på det. Det er veldig viktig at de får tilbakemelding på sånt! Samtidig så skjønner jeg godt at det skjer. I alle barnehager er de underbemannet, rett og slett fordi politikerne tror at det er forsvarlig å la tre personer passe på 20-25 barn. Det går jo ikke ann! Hadde politikerne prøvd selv, ville de forstått det, men siden de fleste politikere alltid har jobbet innen politikken og har sjeldene noen erfaring med det virkelige arbeidslivet skjønner de det ikke! Har selv jobbet i barnehage, og det er veldig vanskelig å alltid vite hvor barna er. Men jeg mener IKKE at det er greit å "miste" henne sånn, jeg sier bare at jeg forstår godt at det kan skje, og jeg er sikker på at hvis de som jobber der er ordentlige folk, så syntes de også at det var en forferdelig opplevelse.
Gjest Skrevet 16. november 2007 #10 Skrevet 16. november 2007 å fytti rakkern... jeg hadde mareritt her ei natt om det samme... heldigvis var det bare en drøm... tenker de ikke på at det er det viktigste i livet vårt de har med å gjøre... sånt SKAL ikke skje... det er uansvarlig.. har kommet til å tatt det kraftig opp å hadde forlanget en skikkelig bra unnskyldning ja.. fy f...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #11 Skrevet 16. november 2007 Jeg har hatt 3 barn i barnehage, og stolt "brølekjerring" En sånn ting hadde jeg tatt med leder for barnehagen og avdelingsleder. Det hadde jeg ALDRI bare latt gå. Jeg kjefta og smelte om barna hadde for tunge bleier, om de var for dårlig kledd osv. vet at det ble litt sånn at de sa" sjekk den ungen, for nå kommer den mora snart" Det syntes jeg var helt flott. Er ikke redd for å si ifra når det gjelder barna min. Så på!!!!
hunnybunn¤fødeklar¤ Skrevet 16. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 16. november 2007 tusen takk for reaksjoner. visste ikke helt selv hvordan jeg skulle reagere, siden jeg er jentas mamma så raser det jo inni meg med en gang. men ringte til vikarierende styrer i dag (stort sett alle i denne b.hagen er vikarer for noen andre) og hun hadde ikke fått noen rapport fra dem som var på arbeid. hun fikk heller ikke tid til å prate med noen i dag, men ringte til hun som fant jenta til slutt for å få hennes versjon. da skulle det hysjes ned og hun bedyret at jeg var kommet akkurat i det øyeblikket sara ble borte, og at hun slettes ikke hadde sovet. dette stemmer jo ikke helt med hva jeg opplevde, men det er visst sånn at jeg er en ung mor og vet ikke bedre. skal også sies at det var to tanter ute og ikke mer enn sju åtte barn. hun hadde også sagt ifra til en av tantene en stund før at hun var kald, men ingen hadde fulgt henne inn og etter dette har hun mest sannsynlig gått og lagt seg ned en plass for å holde varmen og så sovnet. for jeg sa det til styreren at jeg er ganske sikker på at hun hadde sovet, slikt ser man på barnet sitt.
-kate Skrevet 16. november 2007 #13 Skrevet 16. november 2007 Skjønner at du ble redd og fortvila, og det bør du melde fra om til styrer - på en konstruktiv måte. Mange av svarene nedenfor gjenspeiler øyeblikksreaksjon og ikke så veldig reflektert ordbruk, da kommer man gjerne ikke så langt om man vil bli tatt på alvor. Å kjefte og smelle foran ungene er vel langt fra det en rollemodell bør gjøre. Når det gjelder sovingen, er det vel ikke så sikkert at hun har sovet så lenge - barn sovner på et blunk, og de sovner gjerne tungt. Selv sovnet sønnen min i sandkassen - mens han lekte. Og ved bordet inne i barnehagen mens han spiste! Er sikker på at de har skjerpet rutinene i barnehagen til datteren din. Og nei, jeg jobber ikke i barnehage, det hadde jeg aldri hatt tolmodighet til, har derfor den største respekt for de som orker det!! Når man jobber med mennesker - små eller store, som har egen vilje - skjer uforutsette ting, enten man vil eller ikke.
-kate Skrevet 16. november 2007 #14 Skrevet 16. november 2007 Svarene nedenfor det første innlgget ditt, altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå