Gå til innhold

Kontraster....ang. eldste jenta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har eldstejenta på 11år fått mensen. Hun har hatt den noen dager, og det virker ikke som om hun synes det er nevneverdig plagsomt heldigvis... Jeg synes det er tidlig, men hun ser ut som en liten kvinne så egentlig overrasker det ikke så veldig at den kom tidlig...

Men samtidig med at jenta begynner å se mer og mer ut som en eldre versjon av seg selv, er det tydelig at hun ikke er helt bevisst dette..

Idag kjørte jeg henne til skolen, og foran skolebygget var det selvfølgelig flere jenter i samme alder og året eldre... Og de gjorde seg til for guttene, flere brukte sminke og var riktig så moteriktig kledd...og hadde den typiske "fjortis" attituden...

Eldstejenta vår stilte i Skijakken fra ifjor, for den liker hun så godt, vinterstøvlene hun selv har valgt i type Viking og ordentlig lue...

Og hun stortrives som seg selv, har mange venner og er flink på skolen... *smiler*

Igår ettermiddag forsvant hun avgårde til en venninne, for de er i full gang med en fantasi-lek som har vart i ukesvis, der de er forskjellige personer og dyr...med navn, fotoalbum og slektstre... Igår var det bursdag i leken, og det var invitert flere for å feire den imaginære dagen hos venninnen. Jentene som var der er fra 7 år opp til 11...og de storkoser seg alle sammen...

Det føles ganske spesielt å stå på sidelinjen og se brytningstiden så tydelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så herlig! Synes det er deilig å høre om at det er lov å være liten - selv når man begynner å se stor ut også.

Her i huset begynner jeg å frykte at vi skal oppleve det motsatte. På onsdag kunne eldstejenta fortelle at noen i klassen hennes hadde kysset! Himmel, de er faktisk bare 7 år. Den aktuelle jenta er ikke det en gang (men har en storesøster da...). Var visst jenta som hadde tatt med seg gutten inn på do, avsjekket om det faktisk var sånn at han likte også henne og så da kysset han på kinnet... Uskyldig nok, men jeg kjenner jeg blir litt småmatt av tanken på "what's next..."

Oppskriften på hvordan jeg kan fryse hodet må min lille uskyldige snupp slik at hun holder seg på dette stadiet mottas dermed med takk ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...