anitra Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 er d noen plass i d hele tatt d går ann få lån når har inkasso? vært greit fått et lite lån man kunne betalt ned den med....
Minnie Mom Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Hvis du mener betalingsanmerkning, så er det ikke noen som gir lån da tror jeg. Kanskje høre med kommunen om hjelp der..
anitra Skrevet 16. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2007 hvem kan man snakke med på komunen da?
Nordlyspar♥ Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 Økonomisk rådgiver i kommunen.. de hjelper deg gratis etter hva jeg har forstått.. Lykke til
Vetlemori Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 Snakk med banken deres. De vil ofte være behjelpelig med slike ting. Ta eventuelt kontakt med sosialkontoret (økonomisk rådgivningstime) og få dem til å hjelpe dere med å skrive brev til den kravet gjelder. Går an å få til gode betalingavtaler. Inkasso byrået vil jo gjerne bare ha pengene sine, det beste vil jo derfor være å få til en betalingsavtale med de. Ganske greit å få hjelp til å satt opp ett budsjett med oversikt over inntekt-utgifter og eventuelt hvor mye dere kan betale inn på kravet hver måned. Lykke til:-)
nr 6 på vei Skrevet 16. november 2007 #6 Skrevet 16. november 2007 Det er fullt mulig å få lån med en inkasso sak. Har derimot saken blitt registrert som betalingsanmerkning hos kredittopplysningsfirmaene er det nok for sent...... Inkasso er ikke det samme som betalingsanmerkning, det er faktisk lov å reklamere på regninger/skyld, eller sagt på godt norsk være uenig i et krav.... I allefall finnes det useriøse slskaper som sender til inkasso fortere en svint, men her er det regler å forholde seg til..... Fra det blir registrert inkasso sak til det registreres betalingsanmerkning går det garantert minst 2-3 mnd, pluss at du får informasjon skriftlig fra kredittopplysningsselskapene om når en sak blir registrert som betalingsanmerkning.. Dette for at du skal ha muligheten til å rette dette opp....... Jeg har tilgang til kredittopplysningbyrå sin database og kan sjekke opp det for deg, send meg i såfall PM.....
Krolla og Theodor Skrevet 16. november 2007 #7 Skrevet 16. november 2007 Dersom du/dere er i et økonomisk uføre kan kanskje den nye bank2 være banken for dere - de gir økonomisk rådgivning og har masse informasjon på nettsiden sin (www.bank2.no). Det viktigste er i hvertfall at dere tar ansvar for situasjonen og er ærlige overfor de dere skylder penger. Søk etter informasjon på nettet og sett dere inn i situasjonen. Som noen andre her sa, så er inkassobyrået helt sikkert interessert i å få til en ordning utenom rettsvesnet (koster masse penger for de å sende saken til namsmannen for utleggsforretning). Og det betyr at dere ikke får noen anmerkning/anmerkningen blir strøket. Lykke til
Matildesnusk + lille ups Skrevet 17. november 2007 #9 Skrevet 17. november 2007 Hvis du snakker med inkassobyrået, så skal de hjelpe deg og dele opp betalingen hvis du ikke klarer alt på en gang. Hvis dette er en mulighet for deg, så vil jo det være temmelig mye lurere enn å ta f eks forbrukslån.
Ladybug~N&E Skrevet 17. november 2007 #11 Skrevet 17. november 2007 ja vis dere er to da;) vis du er alene så har jeg ingenting å komme med!
Tobias og Robin Skrevet 18. november 2007 #13 Skrevet 18. november 2007 hei.. Jeg jobber i Lindorff, som er ett innkassobyå. Hvis du er reg med en betalingsanmerkning, vil du ikke kunne få lån igjennom en "vanlig" bank, men har snakket med flere på telefonen som har fått refinansiert lånene sine igjennom bank2, og dermed ikke har noen innkassosak lengere... Alle innkassobyrå er pliktig til å hjelpe deg med en evt nedbetalingsordning, så lenge saken ikke har gått så langt som til namsmannen for utleggsbegjæring... Vet ikke om dette hjalp, men hvis det er noe du lurer på som jeg kanskje kan svare på er det bare å spørre! Lykke til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå