Gå til innhold

Ammemas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først..Jeg ammet i ca to måneder, da fikk jeg streng beskjed av helsesøster om å begynne å gi mme fordi vesla var faretruende tynn og skral. Hun gikk heller ikke opp noenting i vekt, vekten gikk bare nedover. Problemet er at svigermor kommenterer dette hele tiden! Hennes barn, veslas tanter, ammet i de anbefalte 6 månedene, og dette kommenterer hun hele tiden! Hun presterte å si at vesla mi så misunnelig på de andre søskenbarnene når de fikk pupp....Hvor misunnelig kan en 4 mnd gammel jente se ut liksom? Men det er slike små "stikk" rettet mot meg hele tiden, og har nå sett meg grundig lei av dette..,.Vet ikke hva jeg kan si til henne for at dette skal slutte, men jeg tar meg grundig nær av dette maset hennes...Tror ikke hun mener at jeg skulle ha ammet lenger, men hun brujer enhver anledning til å kommentere hvor lite melk jeg hadde, hvor mye bedre mm er og liknende. Dette gjør hun og selv om hele familien sitter å hører på.. Noen av dere damer som har hatt det samme problemet eller kan gi meg noen tips om hva jeg kan si til henne neste gang?Dette begynner nemlig å bli uholdbart..Håper en av dere kan legge dette ut på skravle for meg, vil helst være anonym med dette en stund til da det er mange her som vet hvem jeg er..Takk for at du leste dette, sorry at det ble så langt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, blir helt sjokkert over hvordan det går ann å oppføre seg.. Det var riktig av deg å begynne med mme... Klem til deg...

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hva har du allerede sagt til henne?

Skrevet

Har ikke sagt noenting enda, er ikke så flink til å ta til motmæle..Litt halvredd henne, har en skarp tunge,og flink til å le vekk sine påstander slik at det virker som om det er du som er dum..Koselig nei...

Skrevet

Kjenner til den typen, men heldigvis er det ingen slike i min omgangskrets! Hva sier mannen din da? Tross alt hans mor. Kanskje det funker best hvis dere begge to forteller henne at dere ikke liker alle kommentarene hennes. Fikk også lyst til å foreslå at hvis hun fortsetter maset selv etter at dere har snakka med henne så kan dere gjøre et nummer ut av det. F.eks. hvis hun sier noe foran andre så kommenterer dere: "Jeg trodde vi hadde avtalt at du ikke skulle nevne noe ang. mm og mme lenger. Hvorfor holder du ikke avtalen?" Er dette noe som kan funke på henne, eller bare ler hun det vekk?

Skrevet

Ikke mye støtte fra mannen min nei, han klarte nemlig å påstå at hadde jeg vært et dyr, eller levd i en annen tidsalder, så hadde barna mine dødd siden jeg ikke har melk nok. Utrolig fortåelsesfull mann jeg har ang. amming ja... så synes egentlig at alle i hans ser på amming som det eneste rette.. Tror jeg skal prøve å si et eller annet om de kommentarene hennes ja...

Skrevet

Hærregud...dra med deg mannen din til helsesøsteren og få henne til å forklare situasjonen! Nå er det jo slik at vi er patteDYR, og i gamledager så var det også slik at en del damer ikke hadde nok melk til barna, men likvel så overlevde disse pga ammer som reiste rundt og kumelk. I dag har vi mme. Men jeg trenger jo ikke fortelle deg dette for du vet jo det allerede...må være veldig trist for deg å ikke oppleve noe støtte. Kanskje han har sånne tanker pga mora si?

Skrevet

Har desverre ingen råd, da jeg ikke har opplevd dette selv. Legger den ut på skravle til deg jeg, håper du får mange svar der. Lykke til :-)

Skrevet

Først og fremst, synes så synd på deg som har mennesker nær deg med slike oppfatninger i 2007.

Idioti heter det på godt norsk.

Det er klart det er bra å amme og har mange flotte fordeler, men dersom ungen sulter og evt tilslutt dør av sult fordi man på død og liv skal amme så går man vel igrunn glipp av alle de flotte fordelene også!?

Og jeg synes faktisk at neste gang din svigermor sier noe slikt kan du opplyse henne pent om at du heller ser at du har en mett, fornøyd og LEVENDE baby fremfor å amme til enhver pris.

Når det kommer til mannen din, jeg vet ikke engang hva jeg skal si egentlig. Finnes det faktisk sånne menn som har blitt fedre? *riste på hodet*

Han kan du gi klar beskjed om at dersom det er holdningen hans kanskje han skal begynne på noen slike hormonpreparater og begynne å amme selv?! (det er faktisk mulig, er en ammepappa som har fast spalte i et eller annet blad, men husker ikke hvilket)

Men først og fremst, du har min fulle sympati, håper virkelig jeg aldri treffer på slike mennesker som det, noen gang.

Du gjør jo helt det rette, for deg og for ditt barn. Stå på jente:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...