*Vetlis* Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 På min side her inne, står det at babyen er ca 1500gr og 40cm, på babyverden er den ca 1800gr og 38 cm og på min-mave.dk er den 1950gr og 40cm??? ikke så mye forskjell på cm, men ganske mye når det gjelder vekt. Å en annen ting? Er danske babyer større enn norske?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Nå skal ikke jeg påstå, men tror at her så er eks uke 10 det samme som 9+1 til 10+0 På babyverden er uke 10 det samme som 10+0 til 10+6 Også kan det også være at noen teller mors uke 10 og noen snakker om barnets uke 10. Det er sikker flere teorier å teller utfra også.... Og forskjellige prosjekter/forsøk/undersøkelser gir forskjellige resulteter! Så det er sikkert mange grunner til at det er forskjeller. Danske babyer er vel så mye større enn norske som min er større enn din. Ingen er like!
*Vetlis* Skrevet 16. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2007 Ja jeg vet at de regner annerledes her inne, men da blir jo faktisk forskjellen enda større :-) For i uke 32 her er den jo 1400gr.... Å de har faktisk den samme regne måten på Din mave, som jo opererer med de største målene. Å der sto det også at et gjennomsnitt barn i Dk var 3600gr og 52 cm langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå