Gjest Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Flere enn meg som blir sprø av svigermor? Min svigermor er veldig snill, og har hjulpet oss mye, men hun er så utrolig negativ, og kan aldri høre på meg når jeg sier nei, og hvordan jeg ikke vil ha ting. Hun bare fortsetter i samme spor og maser....jeg tror kanskje jeg eksploderer en dag, og det blir ikke noe vakkert syn.... Siste eksempel er angående vår kommende baby, hun må ALLTID finne noe negativt ved alt. Da mannen min fortalte at vi skulle ha en til, greide hun å komme med kommentarer som at "det er selvfølgelig koselig med enda et barnebarn, men det hadde jo kanskje vært best om dere hadde ventet til dere er kommet i orden" (vi driver og pusser opp), og "har dere ikke hørt om prevensjon dere?" Jeg blir sprø! Hun snakker jo til oss som om vi er 15 år gamle... Vel, jeg kunne fortsatt i det uendelige, men det skal jeg spare dere for! Måtte bare få ut litt frustrasjon, hun er på langbesøk....
Mininni Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Du har min dypeste medfølelse. Virkelig.
Jordbæret <3 Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Du må ta det opp med henne. Gjør det på en saklig måte. Kanskje lurt å snakke med din samboer først slik at han er støttende og ikke tar moren i forsvar. Jeg hadde en slik svigermor som deg, eller jeg tror nok min var noen hakk verre enn din. jeg tok det opp, men det nyttet ikke. Så jeg satte hardt mot hardt og sa skikkelig i fra når hun tråkket over streken. Det endte med skilsmisse.... Så; stå på :-)
Smånetta 14.mai Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 Jøss. Har vi samme svigermor? Min er akkurat nøyektig like taktløs. Heldigvis har jeg en mann som sier i fra. Han sier i fra mye høyere, sintere og raskere enn jeg ville ha gjort. Det er lettere for henne å ta det fra han enn fra meg, så vi bevarer husfreden på den måten. Herregud, den siste kommentaren der kan jeg høre komme ut av min egen svigermors munn. LItt som da hun sa at jeg var dårlig til å føde fordi hun ikke fikk valuta for pengene da jeg ikke fødte mens hun var på besøk rundt termin med førstemann... Håper ikke jeg blir sånn med mine svigerbarn.
Dancing Queen Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 Jeg har en "svigermor" som syns det er trist at sønnen hennes skal bli pappa fordi det er jeg som blir mamma! jeg er ikke bra nok!! hun er rett å slett en kjerring som er bare maser og er negativ når det gjeller alt som har med meg å gjøre! trist er det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå