Gå til innhold

Dette er et deterlovådebattereogdiskuterepåetdebattforumsomdib-innlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri skjønt hvorfor kvinner skal være så himla konsensusorienterte at de ikke tåler en frisk diskusjon? Mener selvsagt at det er forskjell på diskusjon og drittkasting, men en diskusjon er ikke nødvendigvis en krangel.

Synes faktisk det er langt mellom de virkelig gode diskusjonstemaene her inne, stort sett er det de praktiske spørsmålene som dominerer.

Som spedbarnsmor i permisjon, hender det jo at man savner intellektuelle utfordringer, en god debatt. Hvorfor kneble dette?

Og hvorfor skulle ikke omskjæring av menn, f.eks, være verdt en meningsutveksling - og hvorfor må den være temperaturløs?

Ja takk til flere debatter. Dette er et debattforum. Bring it on.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt enig, debatter er bra. men når noen skriver at du misshandler sønnen din osv og bare slenger dritt, så har man ikke skjønt hva debatt er, spesielt i et innlegg der det står i overskriften at hun ikke ønsker kritikk uten bare svar på spørsmålet.

Skrevet

Og hvorfor bruke fremmedord når en kan anvende adekvate norske synomer?

Det du, Evelin, ikke har innsett, er at de fleste kvinner som nettopp har nedkommet er tikkende hormonbomber. Dette gjør de til tåreperser, dramadronninger og svigermorhatende mennesker. Alt du ytrer kan, og vil, bli vridd til det negative uten evne til å motta kritikk som noe annet enn personlig og nedlatende.

I fare for å tråkke noen på deres fintfølende og rosalakkerte tær er min generelle oppfatning at vi, og det gjelder også meg, bruker tiden her til å slå ihjel dødtid i permisjonstiden med tullprat og meningsytringer uten særlig belegg.

Jeg har ikke lest debatten om omskjæring av menn, om det finnes en slik her, men at det må få være takhøyde når det kommer til slike kulturelle tradisjoner er for meg en selvfølge.

Dagens lengste innlegg ( føler jeg)

signeres

Skrevet

Selv er jeg kvervillant nr.1 i familien, og kan "tærg på mæ en stein", men syns ikke det er særlig morsomt når folk går til personangrep når man er uenig.. Da blir ikke diskusjonen positiv akkurat, kanskje noen til og med blir litt lei seg, og det syns jeg er dumt. Men, jeg elsker å diskutere, og bli litt hissig, og fortsatt være venner etterpå!

Skrevet

Enig i at debattnivået kan bli høyere hos mange, ja. Kommer langt med å fjerne personangrep. Sikkert ingen som gidder å diskutere hvis det blir for mye av denslags.

Skrevet

Det har vel også noe med, som wirre sier, her inne er en gjeng hormonbomber, som går av i hytt og pine.. Litt som å gå i et minefelt i grunnen.. oups, der tråkka jeg et lite skritt feil gitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...