Gå til innhold

Samboeren min har et spørsmål til dere... =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han lurer på om noen har et godt råd for å rengjøre strykjernet?

hehehehe akkurat den jobben har jeg sneket meg unna... Skifter heller dekk før jeg stryker ei skjorte =)

Videoannonse
Annonse
Gjest otilie79 på nye eventyr:o)
Skrevet

Hiv d en runde i vaskemaskina så blir det så rent så hihi:P

Skrevet

Jeg pleide bruke staalull. Men det var ikke teflonbelagt,da..

Skrevet

Det brukte han også før, men ble litt små riper i det, som fyltes med møkk. Nu har vi kjøpt nytt, så skal prøve å unngå stålull på det.

Skrevet

Gå til en elektrobutikk, der får du kjøpt ett spesialmiddel. Husker ikke hva det heter akkurat nå

Skrevet

Er det ikke en slags stift det går an å kjøpe som man kan stryke på når jernet er varmt? Mener å ha sett det en eller annen gang.

Skrevet

Rengjøring av strykejern

Dette trenger du:

-Zalo

-Kjøkkenstålull

-Rene kluter

-Eventuelt rensemiddel for kaffetraktere

Strykejern renses

Fremgangsmåte

1. Ta såpe og vann på ullen og puss forsiktig på jernet, bakfra og framover. Pass på at det ikke kommer vann og såpe inn i selve jernet. Dette unngår du med å holde jernet vertikalt, og den veien som gjør at vannet ikke renner inn i damphullene. Pass på at stålullen ikke riper opp sålen.

2. Tørk av såpen med mange rene, våte kluter. Skulle du glemme det, vil det lukte svidd neste gang du slår på jernet.

NB! hvis du har teflonsåle på jernet, tørker du bare overflaten med zalovann. Dropp stålullen.

Strykejernet trenger også innvendig pleie, for her kan det bli opphopning av kalk og annet grums fra vannet. Den enkleste måten å sikre seg at dette ikke skjer, er å kun fylle det med kokt vann når du stryker. La vannet bli kaldt før du heller det på. Skulle du derimot trenge å rense jernet innvendig, kan du bruke samme rensemiddel som på kaffetraktere.

Skrevet

Takk takk da skal jeg be han prøve trakterrens =)

Skrevet

Jeg har en med teflon belæg under. Pleier og bruke en kjøkkensvamp, (ikke den grønne side) gjerne mens strykejernet er litt varmt gnir opp og ned (ikke på tvers av belægget)

Har fått bort alt -også da jeg kom til at ligge navnelapperne til lillegutt inn til strykejernet.........

Skrevet

Takk for tipset, skal bringe det videre til strykemannen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...