Libido- Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Han lurer på om noen har et godt råd for å rengjøre strykjernet? hehehehe akkurat den jobben har jeg sneket meg unna... Skifter heller dekk før jeg stryker ei skjorte =)
Gjest otilie79 på nye eventyr:o) Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Hiv d en runde i vaskemaskina så blir det så rent så hihi:P
Northernlights Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Jeg pleide bruke staalull. Men det var ikke teflonbelagt,da..
Libido- Skrevet 16. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. november 2007 Det brukte han også før, men ble litt små riper i det, som fyltes med møkk. Nu har vi kjøpt nytt, så skal prøve å unngå stålull på det.
wirre;o) Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 Gå til en elektrobutikk, der får du kjøpt ett spesialmiddel. Husker ikke hva det heter akkurat nå
*bolla pinnsvin* Skrevet 16. november 2007 #6 Skrevet 16. november 2007 Er det ikke en slags stift det går an å kjøpe som man kan stryke på når jernet er varmt? Mener å ha sett det en eller annen gang.
Octopus Skrevet 16. november 2007 #8 Skrevet 16. november 2007 Rengjøring av strykejern Dette trenger du: -Zalo -Kjøkkenstålull -Rene kluter -Eventuelt rensemiddel for kaffetraktere Strykejern renses Fremgangsmåte 1. Ta såpe og vann på ullen og puss forsiktig på jernet, bakfra og framover. Pass på at det ikke kommer vann og såpe inn i selve jernet. Dette unngår du med å holde jernet vertikalt, og den veien som gjør at vannet ikke renner inn i damphullene. Pass på at stålullen ikke riper opp sålen. 2. Tørk av såpen med mange rene, våte kluter. Skulle du glemme det, vil det lukte svidd neste gang du slår på jernet. NB! hvis du har teflonsåle på jernet, tørker du bare overflaten med zalovann. Dropp stålullen. Strykejernet trenger også innvendig pleie, for her kan det bli opphopning av kalk og annet grums fra vannet. Den enkleste måten å sikre seg at dette ikke skjer, er å kun fylle det med kokt vann når du stryker. La vannet bli kaldt før du heller det på. Skulle du derimot trenge å rense jernet innvendig, kan du bruke samme rensemiddel som på kaffetraktere.
Libido- Skrevet 16. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. november 2007 Takk takk da skal jeg be han prøve trakterrens =)
Gjest Skrevet 16. november 2007 #10 Skrevet 16. november 2007 Jeg har en med teflon belæg under. Pleier og bruke en kjøkkensvamp, (ikke den grønne side) gjerne mens strykejernet er litt varmt gnir opp og ned (ikke på tvers av belægget) Har fått bort alt -også da jeg kom til at ligge navnelapperne til lillegutt inn til strykejernet.........
Libido- Skrevet 16. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 16. november 2007 Takk for tipset, skal bringe det videre til strykemannen ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå