Gjest hvanå Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Jeg har to barn, 4,5 år og 17 mnd. Eldste har egentlig aldri vært spesielt opptatt av tv. Ser barne-tv med interesse noen ganger, men ikke alltid det fenger heller. Jeg har kunnet ha på frokost-tv o.l. uten at dette har forstyrret henne i leken, hun har gått til og fra, lekt i samme rom som tv uten å se på osv. Nå er minsten helt annerledes på det punktet... Han ELSKER tven.. Setter seg etuasiastisk foran og slipper alt annet han holder på med. Derfor har vi nå kuttet helt ut morgen-tv, til stor frustrasjon og mye skriking foran tvn. Vi ser på morgentv i helgene, og ellers kun barne-tv kl 18, slik at han ser ca tre kvarter daglig. Han sitter da som et tent lys. Vet jo noen anbefaler null tv frem til 3 år osv, men med en storesøster på 4,5 blir det automatisk noe tv.. Og siden han syns det er så gøy er det jo litt koselig også. Etter kveldsmaten sier vi "nå skal vi se barne-tv", og han forter seg til stolen sin og er som en sol.. He he. Hvor mye er egentlig vanlig at så små barn ser tv? Og er det mest vanlig at de er veldig opptatt av det (som min minste) eller ikke bryr seg (som min eldste var) Hvordan har dere det?
Pappas fultreffer :) Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Jeg har det litt omvendt. Det er min eldste som kan sitte i timesvis foran tv, enten med en film, barnetv eller dataspill. Han må jeg passe veldig på så det ikke blir for mye. Mens han minste hos meg bryr seg ikke så veldig. Han kan godt finne på å spør om å få se en film eller noe, men det er bare når han er syk at han sitter å ser hele. Ikke alt av barnetv fenger heller, men Gjengen på taket og slike dukkefilmer, de elsker han. Tror nok det er veldig forskjellig hva barn gjør altså, og det er opp til oss voksne å passe på at det ikke blir for mye. Det høres jo ut som om du har en fin balansegang da. Mine får ofte også se litt ekstra på tv når det er skikkelig stygt vær ute og de må være inne hele dagen.
Gjest hvanå Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Ja ved sykdom og dårlig vær er det noen ganger deilig å ty til tvn, må innrømme det:) Er vel som du sier at de er forskjellige på dette punktet som på alt annet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå