Gå til innhold

Gruer meg så.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er d noen andre her som gruer seg til fødselen??? Jeg gruer meg noe sinnsykt,har lyst å prøve å få keisersnitt:o)....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gruer meg litt, men jeg vet at kroppen klarer det.. ble veldig overrasket sist hvor "lite" jeg måtte gjøre selv, bare følg kroppen den vet hva den driver med. også går jeg å sier til meg selv.. fødelyst.. teker jeg det ordet blir jeg liksom litt tøffere hehe. finnes masse smertelindring. snakk med sykehuset å bli trygg på at du bestemmer selv. morgenrøden hjelper med sånnt og for all del fortell alle som vil snakke om fødselen sin at du vil ikke høre, er jo rene skremsels propagandaer..

Skrevet

venetr nr 2 i april! gruer meg ikke noe spesielt! gleder meg faktisk bare til å se lille tulla! men uff... hadde aldri i livet valgt keisersnitt jeg :S virker myyyye verre! smerten når man føder glemmes jo så fort babyen kommer ut!! håper ikke jeg blir snytt for den opplevelsen!

Skrevet

Alle jeg har snakket med som har hatt begge deler sier at normal fødsel er langt å foretrekke fremfor KS. KS er en operasjon, og man bruker mye lenger tid på å komme seg etterpå, annet også fordi at både kroppen og barnet er innstilt på å gjennomgå prosessen, og når det ikke blir noe av, så mangler man på en måte avslutningen på svangerskapet. Så altså en fodel for både mor og barn å ha en vanlig fødsel.

Selv har jeg ikke prøvd noen av delene ennå, får min første i mars, og må kanskje ta KS pga foranliggende morkake (hvis den ikke flytter seg i tide). Men jeg håper i det lengste på å slippe KS.

Skrevet

Jeg gleder meg! Dette er det mest vanvittige, men samtidig det mest naturlige man kan utsette kroppen sin for. Og man overlever! ;)

Jeg vil kjenne urkraften min!;)

Jeg råder deg til å ta et forberedende kurs, evn yoga. Veldig motiverende!

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor langt du er på vei, men siden du er på 2. tri er det vel fortsatt en stund igjen. Det er i alle fall veldig vanlig at denne fødselsangsten overskygges av ønsker om å få ut babyen, få kroppen sin tilbake og ikke minst få treffe dette ne vidunderet vi går og venter på.

Jeg gruet meg i mnage år før jeg først ble gravid. Syntes det virket alldeles uoverkommelig, men etterhvert forsvant denne følelsen, og jeg var bare klar. Tror det er en del av prosessen dette også. Vi går gravide lenge, og krppen og tankene få innstille seg på det som skal komme.

Jeg skal ha nr 3 og gruer meg faktisk ikke i det hele tatt. For min del overskygger smerten (som jeg vet jeg kan takle) den hinsides opplevelsen av å få jobbe ut et nytt individ fra min egen kropp. Jeg ville følt meg snytt om jeg måtte tatt KS. Som flere nevner her er selve fødselen en del av prosessen. Og det er MYE lindring å få for den som ønsker det.

Lykke til. Ta opp angsten din med jordmor, så kan dere sammen berbeide tankene rundt fødsel. Ingen er like og selv om de fleste ville hatt normal fødsel kan det jo være at KS uansett blir det beste for deg. Og det skal heller ikke være noe nederlag.

Skrevet

jeg gruer meg også! Noen ganger er det sånn at jeg lurer på hvordan jeg skal få gutten vår ut. Å siden jeg har nålskrekk så klarer jeg ikke tanken på epidural heller.. Men keisersnitt er utelukket i mitt tilfelle!! Det er fordi jeg har hørt at den følelsen man får når de legger ungen mot deg etter fødselen er noe man ikke bør gå glipp av å tydligvis noe av det største å fineste i hele verden!

Ved keisersnitt så tar de jo ungen ut for du må opereres ferdig åsånn..

Skrevet

Jeg er 24+1 og venter en gutt 8 mars

Skrevet

Gruer meg egentlig ikke, er mest spent. Men måtte jeg hatt keisersnitt så hadde jeg gruet meg noe sinnssykt. Dessuten er det jo en operasjon og er ihvertfall ikke mindre risikofylt enn en normal fødsel.

Skrevet

gled dere til fødselen.. jeg fikk en gutt i mars. det var en meget komplisert fødsel, og jeg måtte sy masse osv osv.. men jeg gleder meg til neste gang. det er en opplevelse for livet=) det er et stoooort øyeblikk. gled dere=) det er så fantastisk...

Skrevet

Jeg har nettopp fått innvilget keisersnitt av medisinske årsaker.

I følge jordmor var planglagt keisersnitt en god løsning. Man får være våken under inngrepet og får barnet inntil seg med en gang. Det går fort å få ut barnet, og det var visst ikke så stor fare for komplikasjoner (merk at det er stor forskjell på hastesnitt og planlagt). Man måtte være på sykehuset rundt fem dager, og de fleste var oppe og gikk igjen ganske fort. Du kan stelle babyen din som normalt når du kommer hjem, det eneste du skal være forsiktig med er tunge løft og har trening. Men løfte babyens vekt og gå turer og sånt skulle visst gå fint.

Jeg synes du skal snakke med jordmoren din om dette. Det er vondt å ha fødseslsskrekk, og i enkelte tilfeller er faktisk keisersnitt en bedre løsning. Kanskje jordmor kan henvise deg til noen du kan snakke med også, så kanskje du får arbeidet deg gjennom dette uten at keisersnitt er eneste løsning.

Skrevet

jeg har sann nål skrekk,at jeg nekter epidural å da nekter jeg sellfølgeli KS. men nå har det seg sann at min morkake ligger langt nede, så jeg håper den flytter seg opp. jeg vill ikke ha KS!!!!!!!!!! :(

Skrevet

Kroppen vet jo hva den skal gøre, det går som regel bra.

Keisersnitt er jo egentlig mye verre, det er mye større risiko å ta et keisersnitt, og jeg ville så absolutt ikke tett det om det ikke var ytterst nødvendig.

Skrevet

Jeg gruer meg faktisk ikke. Har født en gang før og må si at det var en fin opplevelse, selv om det var vondt

Gruet meg ikke sist heller, for da visste jeg ikke hva som ventet meg;-)Var såpass lei på slutten at jeg bare var glad for at det endelig skjedde. Hehe fikk 9 dager før termin, så kan jo ikke klage egentlig

Skrevet

Forstår deg så veldig godt...hadde en Jæ*** fødsel sist,har sann fødsels angst,sover ikkje,spise ikkje,tenke kun på fødselen og var/er liv redd...

har nå fått beskjed om at de kan få keisersnitt (noke som hjalp en god del på fødselsangsten)og velger det med glede,bryr meg ikkje om at eg trenger lengre tid for og komme meg etter fødselen,gjikk 2 mnd sist gang før kroppen min var normal,så det kan umulig gå lengre tid nå..

så visst du er så redd,så går det ann og snakk om muligheten for KS.

eg har forresten alle kontrollane mine på sjukehus pga fødselsangst,hjelper litt det og,får enn til og bli litt tryggere på ting.

masse masse lykke til

Skrevet

hei! jeg har ikke født før, men har bestandig vært full av respekt for de som klarer det.. syns det har virket som en uoverkommelig tanke. har vært livredd for det akkurat som du. Nå er jeg jo gravid så nå må jeg gjennom det, men nå gleder jeg meg faktisk litt. Tenk så stort det er, så fasinerende at det er mulig å gjennomføre en fødsel! men jeg skal ha det jeg kan få av bedøvelse. Vondt blir det uansett, men alt som kan lindre ja takk! jeg kommer uansett til å være veldig stolt av meg selv når jeg klarer det. har lest litt om epidural, og tror det er det jeg vil ha. Sprøyte i ryggen takler jeg hvis jeg slipper mye av det andre. da er man jo bedøvd hvis det oppstår komplikasjoner eller ved sying osv. nei takk til naturlig fødsel! tror man "modnes" litt med tanken underveis..

Skrevet

Det kan jo hende at når jeg sitter der på sykehuset så går det hele ganske greit , og begrepet naturlig fødsel får en ny mening...:)

Skrevet

Jeg gruet meg skikkelig til fødselen med mitt forrige barn, han er 2 år nå.

Men det som skjedde er at når du kommer til slutten så gjør det helomvending, det gjorde det med meg, jeg begynte å tenke sånn at den må ut uansett og til fortere det skjer dess bedre, jeg sa det noen ganger så begynte jeg å glede meg i stedet, -og fødselen gikk kjæmpe fint!! Den tok 23 timer, men det var en fin opplevelse;)

Så lykke til!

Skrevet

Jeg gruer meg faktisk ikke i det hele tatt. Er ikke redd for fødselen, men livredd for keisersnitt!

Skrevet

Jeg gruer meg også masse...

I motsetning til mange av de andre over her kjenner jeg bare folk med positive erfaringer med KS. Det har gått veldig greit, og ingen problemer i etterkant.

Bl. a. min søster kom seg mye fortere med nr 2 som blei tatt med KS enn med nr en som blei født normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...