<3 qleopatrice <3 Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Jeg hadde 85/40 sist det ble målt... synes det var utrolig lavt. Visstnok ikke farlig. Andre??
Erisa* Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 oj, ja det var lavt! Er ikke farlig for babyen, men kan nok bli litt slitsomt for deg, stakkars. Hvis du blir svimmel, så kan det være årsaken:) Hvis du er svimmel, så kan det være et tips å ikke stå stille, men alltid bruke musklene i beina litt. Da pumpes blodet opp igjen til hjertet i alle fall. Ikke reise deg opp veldig plutselig og sånn. Og pass på å drikke nok! Du vil nok være mer sårbar hvis du har drukket lite en dag enn normalt. Jeg har normalt trykk igjen nå (110/75), men hadde noe lavere i slutten av første trimester og begynnelsen av andre trimester. Har blitt bedre hos meg, uten å bli for høyt. Du kan jo håpe det blir slik for deg også
Gjest Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Jepp har hatt lavt blodtrykk under hele svangerskapet. Hadde steget til 100/60 sist måling da. Men lavt blodtrykk er ikke farlig da, bare ubehagelig, svimmel og fort sliten.
ruffen Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 Oj, det var lavt ja. Undertrykket mitt var nede i 50, og det var visst veldig lavt. Jeg har en litt alternativ lege som anbefaler mye rart, og hun anbefalte faktisk i drikke litt cola og kaffe viss jeg ble dårlig av blodtrykket. (Ikke mer enn anbefalt for gravide da) Følte også at salt mat hjalp. Hadde faktisk lyst på det også. Tror en ofte får lyst på det en trenger. Men blodtrykket stiger ofte etter hvert.
inakvad Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 Har generelt lavt blodtrykk. Det hjelper å drikke, og ja, salt mat skal også hjelpe, men jeg fikk beskjed av en lege at de ikke anbefaler det så ofte, for det virker mot sin hensikt hvis man ikke får i seg nok veske i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå