Gå til innhold

Vil du si det er trygdesvindel om

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far flytter til en annen leilighet og faktisk bor der, slik at mor får overgangsstønad? Vi vurderer det, har ikke råd til å bo sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Ikke så lenge det faktisk er sånn.

Skrevet

Men dere har råd til å betale for to leiligheter?

Er ikke svindel, men umoralsk.

Skrevet

Det har ikke noen betydning hvorvidt jeg "vil si det" eller ikke: Det er trygdesvindel.

Det foreligger dommer som presiserer at dersom grunn til fraflytting ikke er brudd i forholdet og intensjonen er å senere flytte sammen igjen, så anses ikke dette som at forelder ikke "lever sammen med person han/hun har barn med."

Forutsatt at dere har et forhold som har gått over tid, har konkrete fremtidsplaner som omfatter et forhold og "har et aktuelt fellesskap og samvær som ligger nær opp til den botilknytning som alene fører til at de anses for å bo sammen" ville dere glatt blitt dømt for trygdesvindel i en slik setting.

Skrevet

billigare å bo i hver sin leilighet sånn at mor får all støtten enn å bo i samme leilighet og mor ikkje får ein dritt. er jo logisk det.

Skrevet

Og jeg mener at slike Stasi-angivere som deg anonym burde vært skutt pga snevert tankesyn og dumhet:-)

Skrevet

Det kalles trygdesvindel, og da er det jo trygdesvindel

Skrevet

Det er vel egentlig det, men jeg skjønner veldig godt hvorfor noen velger å gjøre det på den måten du nevner.

Det er jo ikke akkurat mye støtte å få for par som faktisk ønsker å holde sammen, annet enn barnetrygd og kontantstøtte. Så fort den ene blir aleneforsørger, så får en mye mer i støtte, greit nok at det ikke er noe å bli rik på, og det blir tøft, men alikevel ofte lettere enn å bo sammen uten noe form for støtte.

Synes det er dumt at det er sånn jeg, for jeg tror at det faktisk driver mange foreldre som helst vil holde sammen, til å flytte fra hverandre.

Skrevet

Æsj, her betaler jeg 112 tusen i skatt for at du utnytter trygdesystemet. Du gjør meg kvalm

Skrevet

Det står spesifisert at man ikke har rett til stønad hvis man har planer om å flytte sammen igjen, ja, men hva om man ikke har planer om å flytte sammen igjen? Hva om man trives med å bo hver for seg?

Er det noen som har noe med hvem jeg velger å pule i så fall?

Skrevet

Nei, så lenge du betaler dine regninger å til som gjelder seg, å han tar sitt så er det ikke noe gale med det mener jeg...Men visdu driver å betaler maten hans å kjøper nødvendige ting til hans leilighet eller han selv altså bruker pengene du får for å foraørge deg og barne dine aleine på han, da er det svindel...

Skrevet

Da blir det litt mer opp til saksbehandlers, eventuelt rettens skjønn. Hvorvidt dere lever i et "ekteskapslignende forhold," liksom. Jeg vet at det forekommer ulik praksis på ulike NAV-kontorer, men ikke om det finnes dommer på området. Det vet muligens NAV.

Skrevet

Skal vel gjerne noe til å bevise i retten at man hele tiden har hatt planer om å flytte sammen igjen da. Mene, aner ikke jeg- vet ikke hva betingelsene for å få os er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...