Gå til innhold

Når far tar permisjon og mor tar ferie - da forlenges vel permisjonstiden til mor?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har permisjon frem til 4 januar, men sambo vurdere å ta to av sine uker nå - hvor jeg tar ferie. Da blir vel min permisjon forlenget med to uker?...

Håper noen kan svare!

På forhånd tusen tusen takk!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det er slik vi har gjort det... tidligere i høst tok jeg en uke ferie og sambo en uke perm, da får jeg en uke til etter at min perm egentlig er over.

Skrevet

Tusen tusen takk!!! Dere er så supre å ha!!! :)

Skrevet

Hvis far opprinnelig skulle tatt sine uker etter din permisjon er svaret ja, da forlenges din permisjon. Det du imidlertid må huske er å varsle din arbeidsgiver. Arbeidsgiver har krav på å få vite når du kommer tilbake, og kan faktisk i teorien velte planen din hvis du ikke får varset i tide. Arbeidsgiver kan faktisk i siste instans bestemme når du skal ta ferie. Du har faktisk ikke krav på å gjøre det på denne måten hvis du allerede har tatt ut full ferie i år. Da kan arbeidsgiver kreve at du kommer på jobb. Jeg har imidlerid aldri hørt noen arbeidsgivere som ville hindret en slik løsning som du skiserer. Går sikkert fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...