Gå til innhold

Prolaps

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har slitt med dette?

Har gått nå i 7 mnd og ny CT viste at det fremdeles er skiveutglidning og foten min sover fra kne og ned. Det går greit i hverdagen nå, er masse på tur og gjør øvelser. Men gruer meg til å gå tilbake på jobb, legen sa at jeg ikke var klar for 8-16 kontorpult per dags dato. Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, jeg har slitt med det, jeg "sov" fra livet og ned på ene siden. Det tok meg faktisk 1,5 år å bli kvitt disse "sovesympotmene" (parestesier). Har ikke så mange bra råd, det virker jo som om du gjør mye bra for ryggen (går tur o.l). Men en stillesittende kontorjobb er nok ikke den beste jobben for en som har prolaps. Det sliter masse på ryggen, og vil jo også gjøre det nr du kommer tilbake i jobb. Hva med å ha en slags aktiv sykemelding? tror de kan tilrettelegge for andre arbeidsoppgaver (hvis det er mulig da), og ha kortere dager. Da kunne du jo ha prøvd deg frem og sett om det gikk bra med litt lettere dager først.

Skrevet

Sykemelding var det legen også foreslå. Får litt dårlig samvittighet for var masse sykemeldt før fødsel og nå maser de masse om hvor kjekt det skal bli å få meg tilbake i jobb.....så blir vel ikke populær hvis jeg kommer med sykemelding. Joda de vil jo forstå, er vel verst for min dårlige samvittighet.

Det er dessverre ikke noe annet enn kontorpultjobber i min lille bedrift. De tilrettela med gode pulter og stoler da jeg var gravid så det er ihvertfall på plass.

Kjipt å gå med det i 1 1/2 år da! Er så livredd for at en stillesittende jobb skal gi meg ny prolaps for det var grusomt vondt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...