Giftmamma med2jenter Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Lurer litt på hvordan man går frem... I byen jeg bor i er det så og si null mammaklær og derfor tenkte jeg tanken om det var en idè og starte en butikk kun som solgte mammaklær... Men lurer litt på hvordan man går frem... Noen som kunne kommet med noen smarte råd, tips og ideèr??
Gjest Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Det er en del å sette seg inn i, men her er i alle fall en ting å vurdere: skal det være AS eller et personlig selskap? Som personlig står du alene ansvarlig for driften, bl.a betyr det at dersom butikken din ikke går bra, risikerer du at kreditorer kan ta pant i verdisaker eller eiendom. Er du AS er det selskapet som står ansvarlig, så om du skulle gå konkurs, påvirker det ikke ditt privatliv økonomisk. Et personlig selskap koster lite å starte opp, og er billig i drift, men du får ikke rett på sykepenger, svangerskapspenger eller trygdepoeng ol. Du har heller ikke rett på arbeidsledighetstrygd dersom du blir arbeidsledig senere. Et aksjeselskap har betydelig større utgifter, bl.a til revisor, arbeidsgiveravgift ol. og du ma ha en startkapital på 100.000. Ellers er det bare å ta kontakt med Brønnøysundregistrene og få sendt papirer på oppstart av selskap. Du kan gå inn på brreg.no, der finner du de fleste skjemaer tror jeg Lykke til!
Bruble Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Ta en titt på altinn.no og stikk innom gründer forumet..
Giftmamma med2jenter Skrevet 16. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. november 2007 tusen takk for svar. skal gå inn å sjekke litt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå