Gå til innhold

Noen her som har hund (av miniatyrrase)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig spent på hvordan hunden vår vil takle å bli "storebror".

Han har jo levd som babyen vår i 2 år.

Noen som vil dele erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. det lurer vi også på. altså vi har en datter på 6 år, og hunden vår en liten chihuahua på 1,8 kg .vår datter var jo ganske stor når vi fikk hunden, og det gikk veldig fint. men lurer jo på hvordan det skal gå med et spedbarn med grining osv. men tror det vil gå fint jeg. vi må bare huske på å gi hunden masse oppmerksomhet, og la den lukte på babyen osv.

Skrevet

Hei,

vi har Pomeranian og jeg er ærlig talt mer bekymret for bikjene enn bebbissen. Det tar jo år før barna lærer empati og er snille og forsiktige rundt dyrene. Er førstegangsmamma så jeg har ingen erfaringer rundt det, men jeg tror det er viktig å passe på at ikke hunden får noen dårlige erfaringer med barnefingre i øynene og pels som blir revet i. Ellers tror jeg på å passe på rangstigen, men samtidig inkludere hunden - at man ikke nekter hunden å snuse og gjøre seg kjent med sitt nye familiemedlem.

Skrevet

Hei.

Har en yorkie på 2,6 kg, som var ett år da vi fikk vår datter (som i dag er 3). Han er bare supersnill, tålmodig og HUND! Han var babyen vår og er det forstatt, sover under dyna elsker kos og er mamma og pappa dalt. Da bayen kom fikk vi automatisk mindre tid til å dulle med han, og det har faktisk gjort han roligere. Lot han väre rundt babyen så mye han ville, men prövde å unngå at han slikket/r henne i ansiktet. Han har blitt lugget og 'herjet' med av datteren vår, selv om vi passer veldig på. Viktig å läre henne å oppföre seg rett med han. Han var litt sjalu i starten, viste det ved å söke oppmerksomhet hos oss. Maste en del. Men har aldri gjort henne noe vondt! Han la seg i fotenden hennes når hun lå på gulvet, og lurte veldig når hun gråt. Virket som om han forsto at hun var liten.

Vi behandler han som hund. Går turer i all slags vär og setter grenser. Kvelden når tulla sover er hans tid, da er det kos i sofan med oss. Tar han med overalt stort sett, og synes det går veldig fint.

Nå venter vi nr. 2, det skal bli spennende:)

Skrevet

Så langt har han vist bra tendenser ved at han er veldig avventende med andre hunder, ihvertfall om de virker redde, og når vi klapper andre hunder så blir han ikkje sjalu slik som hunder ofte blir når matmor "er utro".

Men, folk får jo flere barn uten problem så da blir det nok ikke noe problem med babyhunden vår og en ekte baby! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...