Gå til innhold

Er dere forsikret??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi snakket i går om at vi burde forsikre oss.

Men er så vanvittig mange som selger forsikringer. Og så sykt mange forskjellige forsikringer.

 

Hva har dere og hvorfor?

 

Tenker på storebrand barneforsikring til lillemann.

Men vil høre litt hva andre har og syns. :)

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp, i terra...

barneforsikring / ungdomsforsikring tror jeg den heter.

Skrevet

Men dere voksne er ikke forsikret?

Skrevet

Ja, vi har endel forsikringer.

1 gjennom LO favør via mannens jobb (Grunnforsikring for meg og ham)

1 gjennom vital via sykepleieforbundet (grunnforsikring for meg)

1 via FP(for mannen)

1 barneforsikring på snuppa via LO Favør

1 barneforsikring på snuppa via Gjensidige

 

Det tror jeg er alle forsikringene vi har på oss mennesker (bortsett fra reiseforsikringer osv da:-) )

Skrevet

vi har forsikret gutta våre igjennom gjensidige - vi har alle forsikringene våre der........synes det var greit

 

koster 1500,- pr år pr barn

 

gå inn på nettsiden å les litt eller ring dem!

jeg pratet med en utrolig koselig mann på Gjensidige - han forklarte meg masse!

Skrevet

Vi har alt forsikret i gjensidige vi.. Hus, bil, innbo, guttungen, katta, oss selv (og valpen som kommer i januar skal forsikres der)

 

 

Vi har noe som heter gjensidig kontoforsikring. Siden vi ikke er gift må vi ha en forsikring som gjør at den andre ikke settes i massegjeld dersom det skulle skje en av oss noe. (altså død)

 

Så har vi uføreforsikring, dersom en av oss skulle bli ufør og vi plutselig ikke får så god inntekt lenger..

 

Det er lurt å forsikre seg.. Dumt å sitte etterpå og tenke på at man burde gjort det..

Skrevet

nei, ikke vi voksne...

 

skulle det men føler det er vanskelig å få til pga helsa på oss to, så det har vi ikke fått undersøkt å gjort noe med enda...

Skrevet

Vihar i jernbanen. Aner itte hva forsikringa heter men den dekker iallefall alt inkl reiser.

og pr år betaler vi ca 10 000kr totalt da er det:

villa

innebo

reise

3biler

1traktor

1mc

3barn

2voksne

1hund.

Skrevet

Vi har kollektiv innboforsikring og reiseforsikring, samt forsikring på jenta vår på to år.

 

Jeg angrer skikkelig på at jeg ikke skaffet meg forsikring på meg selv før. Nå har jeg vært sykemeldt i over et år og ingen forsikringsselskaper vil noen sinne gi meg forsikring pga det, tror jeg. Selv om jeg heldigvis er på bedringens vei og forhåpentligvis kan begynne å jobbe snart.

 

Hvis man ønsker seg forsikring, så er det utrolig viktig å skaffe seg det før man blir syke! Og ingen aner noe om hva morgendagen bringer!

Skrevet

Vel, sykemeldt i over et år går jo ikke da, slik jeg skrev. Men har vært syk i over et år. Går nå på rehabpenger, som er 66% av lønna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...