Gjest Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Jeg kunne tenkt meg pakken, men gidder ikke ha diverse selgere på tråden i månedsvis etter fødselen for å selge meg alt mulig. Var medlem av Libero klubben forrige gang, og Go boken var helt ekstrem da. Jeg slettet meg fra alt som gikk an å slette meg fra, en de ringte flere ganger i uka. Det hender faktisk enda at de ringer, og å er jr snart 4. Jeg kjøper aldri noe pr telefon uansett hva det er - men de gidder jo ikke gi seg heller...Irriterende.
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Det er jo bare å registrere seg mot tlfselgere det da. Det gjør du kjapt,enkelt og gratis over netttet. Kjempe deilig å slippe alle selgerne synes jeg iallefall! -det kan ta ca 3 mnd fra registrering til alle firmaene har fått det med seg, da det er en lov om at alle telefonlistene deres skal oppdateres hver 3. mnd. Jeg tror det var en som rakk å ringe meg underveis.
CB-BabyBoy Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Nei, jeg vil heller ikke ha den pakken. Vet at de ofte selger detaljer om deg videre, tror de fant ut at det var slik Krybbedødforeninga ringte så mange med nyfødte barn. Har også sett den gratis bleiedispenseren man kan få på Babyshop, man må jo gi masse detaljer der også som jeg ikke aner hvor havner hen tilslutt. Og helt enig Martinmamma, det er ufattelig irriterende med telefonselgere
Gjest Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 Har gjort det, men om man er medlem i sånne gratis greier - må man samtidig godkjenne at man blir oppsøkt av diverse leverandører. Enten på telefon, mail, post etc. Da overstyrer dette den reservasjonen som er gjort hos brønnøysund.
Knøttefrøken Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 Det hjelper ikke å registrere seg mot telefonsalg på nettet (regner med at du sikter til den hos brreg.no)? Jeg gjorde dette og de ga seg slettes ikke. Måtte til slutt få meg hemmelig nr for å få stopp på dette. Men enda er det noen som ringer. men det er sjelden,. Igår fikk jeg feks en telefon fra sjømansskirken... Vær frekk mot de så legger de på:-)
VirreVirre Skrevet 16. november 2007 #6 Skrevet 16. november 2007 Jeg gidder ikke, også pga av det du skriver. Men er det så mye man får i de pakkene da? Det er jo alltid gøy å få noe gratis, men jeg tenker at jeg klarer meg helt fint uten
LivLaga Skrevet 16. november 2007 #7 Skrevet 16. november 2007 Jepp, man kan jo tenke på hvor LITE gratis det egentlig er når man legger til tiden brukt i etterkant på å avvise telefonselgere. For min egen del, så er det også et miljømessig hensyn. Hvor mye av det i pakken har jeg EGENTLIG bruk for? Hvor stor andel blir kastet i søpla og bidrar til unødig forurensing? Jeg har tro på at jeg blir en god nok mor selv om jeg ikke melder meg inn i en kommersiell bleieklubb, som mener at de gir nybakte mødre "muligheten til å gi babyen din den beste starten".
mamma`n til nurk Skrevet 16. november 2007 #8 Skrevet 16. november 2007 Hvis det er babypakken fra apoteket dere snakker om, så går det ann å reservere seg mot at de registrerer personopplysningene deres. bare å gå på www.babypakken.no under "avbestilling".
aevum Skrevet 16. november 2007 #9 Skrevet 16. november 2007 Når jeg var gravid med førstemann (eller nettopp hadde født, husker ikke) ringte de fra krybbedødforeningen. Da jeg var gravid sist gang, og nettopp hadde hatt en MA - ringte de på nytt! Tilfeldig? Neppe... Jeg ble litt sint og spurte hvor hun hadde fått nr mitt ifra, og hun svarte folkeregisteret. Hadde ikke sønnen min vært i samme rommet skulle jeg fortalt henne hvordan det er å bli oppringt om noe sånt når man nettopp har mistet... Hvis de ringer denne gangen også... skal jeg nok si ifra.
ano`num *17.03.10* Skrevet 16. november 2007 #10 Skrevet 16. november 2007 Go `boken kommer uansett.... Sist registrerte jeg meg ikke noe steder! Ikke engang annonse i avisen. Likevell ble vi nedringt. Skulle nesten tro sykehuset står bak. Eller kan de ha tilgang til opplysningene hos selve folkeregisteret?? Det kommer vell oppdateringer der ifh familieforøkninger? Når de får nr fra folkeregisteret, kan de vell se andre opplysninger også?
des Skrevet 17. november 2007 #11 Skrevet 17. november 2007 Skjønner veldig godt argumentet for ikke å registrere seg, telefoneselgere er noe dritt...MEN - mener du virkelig at noen andre skal registrere seg og ta i mot tlf-selgerne, mens du skal få babypakken deres????
*1+1=2 små* Skrevet 17. november 2007 #12 Skrevet 17. november 2007 er det ikke bare å legge på hvis tlf. selgere ringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå