Lennox 73 Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Jeg mener å ha lest at de fleste sier E.L kommer ca 5-10 dager etter siste dose ??? Men min venninne sier hun har hørt det kan komme mye seinere enn 10 dager.....individulet det som alt annet vel. Lønner seg nok med sex annenhver dag hele syklusen nå da......for å være helt sikker ;O)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Første gang jeg gikk på pergotime startet jeg dag 5 med tablettene, da kom EL på dag 15. I pause mnd etter (pergo funker da også) kom EL på dag 19, da ble jeg gravid. Nå har jeg startet prøvingen på nr.2. Tatt min første pergokur denne syklusen. denne gangen startet jeg på dag 3. Er nå på dag 15, ikke fått EL enda, men merker at tappen begynner å åpne seg, så jeg tippe rjeg får EL på dag 17 eller 18
Lennox 73 Skrevet 16. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2007 OK Du mener da 15 dag fra første dag du hadde mens da el?? he he sikkert dumt sp.mål,men det finnes jo bare dumme svar ;O) Blei litt forvirret da jeg leste at man regnet fra siste dose dag på pergo ......hmmm.(syklus er jo uansett fra første dag i mens ) Lurt å begynne å ta E.L test fra dag ti da?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 Når jeg sier jeg er på dag 15 i syklusen så mener jeg fra mensen ja. Når man tar pergo så rekner man syklusen som første dag man har mens. De sier bare at man kan rekne med at EL kommer 5-10 dager etterpå. Nå vet ikke jeg hva dag du starter på pergo. Men dersom du startet dag 5 så kan du sikkert begynne å teste etter EL på dag 12. Men ha sex før det i tilfelle den dukker opp
Lennox 73 Skrevet 16. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2007 Jeg starter på pergo i dag......5 dagen i mens syklusen......Lønner seg å ha sex fra dag med siste pilla og hele syklusen sa min venninne nå som har erfaring med pergo. Jammen ikke noe latmannsliv hun ber meg ha. he he......Takk for gode råd fra deg tryne:) Masse masse lykke til deg
Lennox 73 Skrevet 16. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2007 Neida dag 4 i syklusen mente jeg:)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 16. november 2007 #7 Skrevet 16. november 2007 De sier ofte at det lønner seg å ha sex fra dag 10 og annenhver dag. Vi har gjort det nå, men fra dag 8. Men når EL testen blir positiv så blr det vertfall to dager på rad:)
Lennox 73 Skrevet 16. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. november 2007 Ja,det er nok lurt Har hatt mens regelmessig 28 dager helt fram til forrige mnd.....nå hadde jeg plutselig 24 dager,men vet at mensen kan komme ut av syklus særlig ved forandringer i livet som nå......men da kan jeg liksom forvente mens fra den 24 -28 denne mnd.Blir spennende å se....hvis jeg ikke er så heldig å blir gravid da;O) Håper spiren sitter på deg også......tviiiiii tviiiiii
Lennox 73 Skrevet 16. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. november 2007 Eller syklusen kan jo seff bli forandret helt av pergoen også tenker jeg;O) hmm...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 16. november 2007 #10 Skrevet 16. november 2007 Syklusen kan blir forandret med pergo ja. Dersom EL kommer på ett annet tidspunkt enn den pleier, så bli syklusen ofte kortere elelr lengre enn den pleier
Gjest Skrevet 16. november 2007 #11 Skrevet 16. november 2007 Ved første pergokur fikk jeg el på dag 16. Nå ved andre kur er jeg vel på dag 22 eller noe nå og har fortsatt ikke hatt el. Så det er vel ganske individuelt ja. Gyn sa til meg at pergo kunne gi forsinket eggløsning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå