Gå til innhold

Noen som har ett godt tips til krem for atopisk eksem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd med decubal, locobase og a- creme? Syns ikke han blir noe bedre av det. Tips om andre kremer? og selvfølgelig mottas andre tips med stor takk.-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du,

Min lille gutt var plaget med dette fram til han var ca 1 år.

Da startet jeg med a-derma krem og begynte å gi han Eskimo Kids med omega 3, 6 og 9. Siden har det vært borte.

De sier at Eskimo har dokumentert virkning mot tørr hud(les under)

Nå vet jeg ikke hvor hardt rammet din er, men det kan være verd et forsøk? Hvis du ikke allerede gir det da?

I en ny omfattende studie på Eskimo-3 Kids som nylig er avsluttet kunne man konstatere en rekke svært interessante resultater:

Det totale innholdet av omega-3 fettsyrer i blodet steg med 56% - EPA økte med 138% og DHA med 56%

Hukommelsen ble bedret hos 58% mens hele 69% av barna med hyperaktivitet opplevde bedring.

Halvparten fikk en klar forbedring i forhold til konsentrasjonsvansker.

Hele 70% fikk en bedre innlæringsevne (matematikk) mens 40% fikk en forbedring i forhold til lesevansker.

65% av barna med hudproblemer fikk en klar forbedring mens hele 78% av barna med tørr hud fikk en normalisering.

Av barn med luftveisproblemer fikk 60% en vesentlig bedring.

Forskerne fant det mest oppsiktsvekkende at gutter i 1-5 års alderen med sosiale problemer fikk en betydelig forbedring og ikke lenger ble betraktet som problembarn.

Skrevet

Tusen takk for svar.

Nei, han får ikke den. Bare vanlig tran. Hvor får jeg kjøpt eskimo 3 kids?? Apotek? Tas den i flytende form? Virkelig verdt ett forsøk ja. Min lille har bare blitt verre og verre de siste par mnd. han er 13 mnd. nå. Så bra at din har blitt bra:-))

Skrevet

Mener man får kjøpt det på helsekostbutikker og det er i flytende form.

Skrevet

Aderma som du får kjøpt på apoteket. Akupunktur funker, gutten ble iallefall kvitt eksemet etter 2 beh(ingen nåler på barn)

Skrevet

på helsekost ja, og den smaker mye bedre enn tran.. min på 1 år elsker den:)

Skrevet

Takk for supert tips puppesnuppa!!! Det skal jeg kjøpe altså!! Vi har ingen problemer med eksem på han lille, men er veldig opptatt av at han skal få i seg nok av de viktige fettsyrene og fordi jeg ikke orker fisk nå som jeg er gravid må vi ty til noe annet!!

Supert:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...