Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Hva burde jeg gjøre. Gutten min har blitt forkjølet. Surkler, hoster, nyser og litt tett i nesen (men renser den så han får puste gjennom den) Han har ikke feber og han spiser som vanlig. Er og selv godt forkjølet. Men noen som har noen gode tips på hva jeg bør gjøre med lillegutt? Er det noe å gjøre? Min første lille og vil ikke at han skal ha det vondt eller ubehagelig:o(
Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Sett hodeenden der han sover høyt, 10 cm ca. Sett feks en tykk bok under foten til vogga. Gi saltvannsnesespray + morsmelk i nesen for å holde nesen åpen. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Det er veldig vanlig at babyer er tett i nesen, de trenger ikke å være forkjølet av den grunn (selv om de nyser også) faktisk er det ikke så vanlig at barn som blir ammet blir syke... Men følg rådene over
Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 Takk for gode råd:o) Skal forsøke det.
Tone321 Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 Hei. Min lille på 6 uker er også forkjølet. Jeg syns det er skikkelig ekkelt. Han surkler i brystet, og av og til gisper han etter luft. Jeg får ikke sove om natten fordi jeg ligger våken for å sjekke om han puster. Han har vært forkjølet i nesten en uke nå. Har heller ikke feber og spiser bra. Han er liksom for frisk til å dra til legen. Bruker også saltvann og legger han med hodeenden høyt. Flere som har råd?
dårlig ånde Skrevet 16. november 2007 #6 Skrevet 16. november 2007 oj vi er visst flere i samme båt her. noen som vet om saltvannspray er vesentlig mer effektivt enn saltvanndråper? og trenger man å dryppe med morsmelk også da? hvorfor er morsmelken så bra for nesa egentlig? kan jeg bruke det på meg selv (mams blir jo også tett til tider...)
Tone321 Skrevet 16. november 2007 #7 Skrevet 16. november 2007 I følge helsesæøster skal man ikke bruke saltvannsspray på så små barn, man skal kun bruke dråper. Morsmelk har visst samme saltinnhold som saltvannsdråper,
Sunshine2222 Skrevet 16. november 2007 #8 Skrevet 16. november 2007 Har slitt med det samme. Jeg har vært skikkelig syk, og snuppa veldig snørrete. Det hjalp ikke med morsmelk og saltvann, men du får nesedråper på apoteket for så små barn. Det funket for meg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå