beibiboom Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 så god morgen norge nå, og det fristet veldig å kjøpe noe å bære babyen i ja! vi har babybjørn, men blir sliten i ryggen veldig raskt. men blir jo heeeelt forvirra også, for hva skal jeg velge??! var på tettintil.no,< og ble enda mer forvirra, he he... jenta mi er 4 1/2 mnd, har det noe å si for hva jeg bør kjøpe? forresten,kjøpte en sånn lucky baby lommeslynge (?), men kunne ikke bruke den før når snuppa lå i pute. kanskje jeg skal dra frem den? noen som har erfaringer med denne??
LRMG Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Mitt beste råd er å kjøpe et ELASTISK sjal. Du får noen veldig gode på BabySop og Barnas Hus (Tricot-slen fra Babylonia). Så finner du fram til instruksjonen for knyting av elastisk sjal på tettinntil.no. Prøv med en teddybjørn først. Knytingen er veldig enkel når du har gjort den et par ganger, og fordelen er at du kan knyte det på deg først og så putte babyen oppi. Et ikke-elastisk, vevd sjal passer nok bedre når jenta di blir litt eldre, men det er vanskeligere å knyte. Jeg bærer gutten min på 7kg opptil 6 timer om dagen, flere ganger i uka og synes det gir en helt fantastisk kombinasjon av nærhet og frihet.
Forskeren Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Jeg har også elastisk sjal, Moby wrap, brukt det veldig mye, men mindre nå da gutten er 5 mnd og 8,5 kg. Synes da det siger fort, kommer ut av fasong. Har Ergo bæresele (den siste som ble vist på tv), den har vi brukt masse til eldstejenta og har tatt fram til minsten nå. Kan bruke den både foran og bak på ryggen. Jeg har ikke prøvd vevd sjal, det ser jo litt mer omstendelig ut å ta på seg, men hvis man satser får man sikkert snart teknikk. Jeg har også ringslynge, men ikke blitt helt venn med den. Prøvde det i stad, kan bære minsten på hofta da, men han protesterer vilt om han blir lagt oppi. Men jeg synes ikke det er så praktisk å ha han på hofta, en arm jeg ikke får brukt liksom. Skulle jeg kjøpe noe nå ville jeg kjøpt Mei Tai, a la den som ble demonstrert nr. 2 på tv (etter det vevde sjalet). Ser enkelt og greit ut å knyte på. Lykke til "i jungelen"! PS: Hadde også BabyBjørn Active til eldste, den er nå solgt (både dårlig komfort for bærer, men i tillegg ikke ergonomisk sittestilling for barnet)
beibiboom Skrevet 16. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. november 2007 takk for svar.-) jeg ble litt klokere i alle fall! de blir vel en mei tai på meg da tenker jeg, det er det jeg har vurdert før også. men si meg en ting, klarer dere å gjøre husarbeid o.l når ungen er knyttet rundt dere? det virker så tungvindt liksom, greit at man har armene fri, men babyen henger jo litt i veien vel?!
Forskeren Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 Jeg gjorde husarbeid med minsten i sjalet da han var nyfødt, da ville han ikke være noe særlig for seg selv, så det var slik jeg fikk gjort husarbeid. Men de blir jo litt i veien, ja (jo større de blir også). Nå gjør jeg husarbeid når han ligger for seg selv eller sover. Men har gjort mye praktisk i huset med eldste på ryggen i Ergo'en (Hun var aldri noe glad i å leke alene på gulvet...)
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 16. november 2007 #6 Skrevet 16. november 2007 Mei tai er supert. Kan brukes både på mage og rygg. Jeg er nyfrelst mei tai bruker og er så utrolig fornøyd!!
Forskeren Skrevet 16. november 2007 #7 Skrevet 16. november 2007 Hvilken Mei Tai har du kjøpt, simsala? Og pris? Vurderer å kjøpe en sånn, ja...
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 16. november 2007 #8 Skrevet 16. november 2007 Jeg kjøpte en babyhawk. Kjøpte brukt så jeg gav bare 400 for den:)
Gjest Skrevet 16. november 2007 #9 Skrevet 16. november 2007 Jeg har brukt elastisk sjal til nå, og er kjempefornøyd med det! Veldig enkel å bruke når man lærer seg knyteteknikken. Men jeg må vel over til noe annet nå som vesla begynner å bli tyngre. Hvordan er mei tai i forhold til ryggstøtte? Kan den brukes lenge av gangen?
Yo&La+spire Skrevet 16. november 2007 #10 Skrevet 16. november 2007 Sverger til mei tai til snuppa på 8 mnd (9 kg) fordi den er lettere å få av å på enn sjal (synes eg!). Har brukt den siden snuppa var 4 mnd ca. Før det brukte eg vevd sjal, fra hun var 4 uker. Har aldri hatt problemer med å knyte (litt tilvenning må man regne med...). Ville absolutt satsa på vevd sjal når ungen er så stor som 4 mnd.....I mei tai kan du bære like lenge som i sjal, altså så lenge du vil/klarer:) Eg tar meg fort en 5 timers shoppingtur med snuppa på ryggen...nesten... Som sagt anbefaler eg mei tai på det varmeste! Synes babyhawk sine ser fine ut, men har ikke prøvd noen da eg syr mine selv. Forresten....dollaren er rekordlav så du får en bra pris visst du kjøper fra babyhawk.com nå....rundt 500-600 kr inkl porto tror eg... Kjempegøy å bære! Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå