Gå til innhold

såpe..??

tjukka med spire i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har erfaring med å bruke såpe (en liten spint) i endetarmen ved forståppelse???????? knerten har så vondt, ogdå fikk jeg dette rådet, men er så usikker............... har prøvd alt føler jeg, svisker,malt, masse drikke. osv...............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke gjør det, altfor gammel kjerringråd, er ikke heldig med såpe i endetarmen. Prøv heller å stimulere med en q-tips med litt salve på.

Skrevet

nei...han er bare 4,5 mnd.......... han har aldri fått yogurt før da.......

Skrevet

Jeg brukte det på eldstemann og det fungerte veldig bra. Men kunne hende det kom fortere enn du egentlig ville da, så vær klar med bleia... :-)

Skrevet

Ikke melkeprodukter på en så liten en. Det som er godt mot forstoppelse i yoghurten er snille bakterier. De kan du kjøpe til små babyer. Finnes i helsekost, produsent heter biocare, og produktet heter B1. Kan være greitt å ha i hus for de som har forstoppelsesproblemer. Masser babyen din med olje i runde sirkler på magen, vet du hvor endetarmen går, så kan du massere den veien, slå opp på medisinske sider. Det kan og hjelpe og massere føttene samt opp og ned ryggraden. Husk å masser mykt! Får babyen kun morsmelk eller har du begynt med ny mat i denne perioden?

Skrevet

Eller så kan du også prøve med termometeret, som om du skulle ta tempen.

Skrevet

Vi fikk tips om litt forsiktig (veldig forsiktig) massasje av endetarmen med et termometer eller noe slikt. Det virker. Men man må være VELDIG forsikig og bare helt ytterst.

Og dette gjorde vi bare en eneste gang når det hadde gått veldig lang tid med forstoppelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...