Gå til innhold

Hva med allergipiller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er allergisk mot en del ting og matvarer, og pleier da å ta zyrtec (eller lignende) når jeg vet at jeg kommer i kontakt med disse tingene. Hvordan er det i forhold til graviditet og prøving? Bør jeg holde meg helt unna alle allergipiller eller kan jeg ta dette når det er helt nødvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det virker som det varierer fra lege til lege... søsteren min fikk beskjed om at hun bare kunne fortsette å bruke zyrtec, men jeg fikk noen andre som var mye sterkere faktisk, vet ikke hvorfor jeg fikk de men.. husker ikke helt hva de heter.. så du kan nok bare fortsette å gå på de du bruker vil jeg tro.. eller du kan høre med lege.. jeg har også astma i tillegg og måtte redusere dosene mine litt så lenge det gikk bra..

Skrevet

Dette står ang zyrtec graviditet i felleskatalogen:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Liten eller ingen erfaring med bruk hos gravide. Fordelen ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko. Overgang i morsmelk: Cetirizin utskilles i morsmelk og preparatet bør derfor ikke anvendes av ammende kvinner.

Så under prøving ser det ikke ut til å være noe problem å bruke de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...