Gå til innhold

Har dere felleskonto?

Gjest mamma til 2 jenter:)

Anbefalte innlegg

Gjest renate&nydelige christina
Skrevet

Det har vi...hvor mye setter dere inn fast hver for dere på denne kontoen hver måned?!

Og hvor mange barn har dere...?

Vi har 7000kr...i det siste har det blitt litt lite...tror vi må spe på med iallefall 1500kr til....

Felleskontoen går til bensin, bleier,mat,aktiviteter og leker/ klær til barnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har felleskonto.

Vi setter inn 50% av lønna på den. (Mannen betaler altså mere enn meg) Pengene går til lån, forsikringer, tlf, strøm, diesel o.l

Mat betaler vi som regel utenom.

Gjest renate&nydelige christina
Skrevet

ok...vi har egen regningskonto vi da , ellers måtte vi hatt mye mer på fellesen...vi har dyyyrt huslån!!

Skrevet

vi har to felles kontoer og en hver sin brukskonto.

regningskonto setter vi av ca 8000 kr hver.

mat / bensin konto 2000 kr hver.

har da igjen ca 4-5000 kr til å bruke på bare meg selv :)

er fornøyd med det.

spesielt med tanke på at jeg kun får 80 % lønn likssom

Skrevet

Vi har felles regningekonto som skal gå til huslån og andre faste "fellesutgifter" Vi setter inn 5000 hver der hver mnd... Mat,husholdning osv handler vi begge...ikke så nøye der på hvem som bruker penger på hva så lenge vi begge holder kontroll.. Vi har full tilgang og oversikt over hverandres kontoer også...

Skrevet

nei, her går alt "i det store sluket"... vi bruker av den kontoen det er penger på for øyeblikket.. helt håpløst i grunn. Hadde felleskonto til sånt før, men siden jeg ikke tjener stort går det ikke lenger.

Skrevet

Vi har en konto som begge disponerer ja, men stort sett brukes den til å overføre mellom kontoer via :-p

Skrevet

Vi har felles regningekonto, felles matkonto (med 2 kort) og felles sparekonto. Har 3-4000 hver i lommepenger i mnd.

Skrevet

Vi har en felles regningskonto, jeg setter inn 7500,- dit og mannen 10000,- Det går til alt av regninger og lån.

Matkonto setter vi inn 3000,- hver på (men det blir ofte litt for lite)

Tilbake på hver vår konto har vi lommepenger, fyller bensin på hver vår bil, og betaler regninga på hver vår mobil.

Skrevet

har ikke felles konto, men har felles økonomi, og begge bruker begge minibankkort.. og har tilgang til alle kontoene på nettbanken..

den som har penger handler og fyller bensin og sånt....

jeg handler stort sett klær til barna, og betaler barnehagen, men han betaler mest på huslånet.

Skrevet

Her er vi i ferd med å få 1 felles konto.

Dvs at alle våre penger går rett inn på den kontoen.Har da 2 kort og alt av utgifter blir betalt av en konto.Enkelt og greit.Vi deler på alt og sånn har det alltid vært.Uansett hvem som har tjent mest.

Skrevet

Vi har hver vår egen konto, en felleskonto med to kort til (på den tar vi husleie, mat, strøm, alle felles utgifter) og hver våre sparekonto 0 hver vår bsukonto.

Når vi ikke har penger er dte bruk alt vi har som gjelder, men om vi har prøver vi å ha like mye til tant og fjas hver:)

Skrevet

Vi har samme konto, med hver sitt kort. Alt går inn på samme plassen, mye lettere når det er jeg som betaler alt likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...